Nu ook huis 3 klaar, van het patroon “The Houses of Hawk Run Hollow”, dus nog maar 9 te gaan!
Het patroon voor huisje 4 ligt al te wachten, dus ik denk dat ik daar vanmiddag maar eens mee ga beginnen. Ben toch wat snotterig geworden en er is geen beter medicijn dan met een borduurwerkje op de bank.
Fijn weekend!
The Houses of Hawk Run Hollow deel 3
Blikkentik
Je kunt toch echt wel zeggen dat ik een aardige blikkentik heb, maar ik denk dat er vervelendere tikken zijn. Een van de mooie aanwinsten is dit ronde blik.
Het is een mooi blik in de vorm van een mandje, met hengsel en al! De plaat van moeder en kind (misschien van een schilderij? Ik kan het niet goed lezen maar er staat iets wat lijkt op “Rimarte LDA V. Cambra, maar ik kan op internet niks vinden) is prachtig en zo ook de rand van tulpen.
Natuurlijk heeft het gebruikssporen en het gaat wat moeilijk open. maar zoals jullie onderhand wel weten, maakt me dat niet heel veel uit. Fijn om te zien dat gebruiksvoorwerpen ook echt gebruikt zijn.
Februari
Er is weer een nieuwe maand begonnen en dus tijd voor de nieuwe aanbieding en freebee.
In de aanbieding zijn de Dwarrelende Poesjes en Schaapjes, deze maand voor maar € 4,50 p/stuk. De patroontjes zijn gedeeltelijk geborduurd met handgeverfd garen van Weeks Dye Works, dit is bij de patronen te bestellen en zo ook de stof.
De freebee is deel 1 van een nieuwe Art Deco Dame. Het is hetzelfde formaat als de eerste Art Deco Dame, dus je kunt ze gezellig samen aan de muur hangen. Misschien komt er nog een derde Art Deco Dame, maar dat is pas later in het jaar.
Natuurlijk verloot ik ook deze maand weer de maandaanbieding. Uit de reacties op dit berichtje kies ik 2 winnaars die of de poesjes of de schaapjes krijgen. Je kunt meedoen tot zondagavond, maandag maak ik de winnaars bekend.
The Houses of Hawk Run Hollow deel 2
Hier een update van “The Houses of Hawk Run Hollow”, huis 2 is nu klaar. Ik ben helemaal verliefd op de kleuren. Liezbeth van CrownStitches heeft het originele garen omgezet naar handgeverfde garens van Weeks Dye Works en Gentle Art en het resultaat is erg mooi. Rechts zie je al een begin van huisje 3, maar daar moet nog wel even aan gewerkt worden.
Nog even over het rode duiveltje van mijn vorige logje. Ik kreeg een mailtje van Marleen van “MijnPakkieAn” en ze kon me iets meer vertellen over het naaimachientje. Zo schreef ze dat brevet of brevete geen merk is maar staat voor patent of octrooi. En dat wat ik zag als S.O.D.O, eigenlijk S.G.D.G. = Sans Garantie Du Gouvernement (Zonder Garantie van de Regering), is. En als ik nu nog even goed kijk, kan dat er best eens staan. Heel duidelijk is het niet maar volgens Marleen werd de G er nogal eens slordig ingeslagen en lijkt dan op een O. Verder kon ik geen nummer of iets dergelijks ontdekken, maar ik ben heel erg blij met deze informatie. Bedankt Marleen!
Rode duivel
Pas op! Er staat een rood duiveltje in de kast, compleet met twee kleine hoorntjes!!!
Sorry, beetje teveel fantasie geloof ik …. Toen ik hem voor het eerst zag moest ik daar aan denken. Een klein rood duiveltje, niet gevaarlijk hoor. Het is een lief klein duiveltje.
Deze mooie rooie is gemaakt in Frankrijk en van hetzelfde merk, “Brevet S.O.D.O”, als deze. Ze hebben ook dezelfde voet en dezelfde rode kleur.
Ik heb het vermoeden dat deze machientjes uit de jaren 50 zijn, maar zeker weten doe ik het niet. Op internet kan ik niks ontdekken. Ik moet maar eens op zoek naar een catalogus van oud speelgoed ofzo.
En nog even terug komend op de vragen over de bakjes van Xenos, ik denk dat je er echt van alles en nog wat in kan plakken. Maar ik zou eerst even met een meetlatje naar de Xenos gaan, want de formaten verschillen nog al en alle bakjes zijn ook niet even recht. Succes!
Inlijsten in bakjes Xenos
Geweldig om alle leuke reactie op mijn nieuwe patroontjes te lezen, daar groei ik toch altijd weer een paar centimeter van (gelukkig in de lengte en niet in de breedte
Ook waren er een paar vragen over het inlijsten in bakjes. Dus hier de korte uitleg want moeilijk is het niet.
* Snij een kartonnetje een paar mm kleiner dan de bodem van het bakje
* Span het borduurwerkje om het karton en plak het aan de achterkant vast met bijv. dubbelzijdig plakband
* Plak nu het opgespannen borduurwerkje, weer met bijv. dubbelzijdig plakband, in het bakje
Klaar is Kees! En ja Theda, zo simpel is het
NenneDesign sneak preview
Deze patroontjes, waar ik vorig jaar al mee begon, zijn nu bijna klaar en kunnen straks mee naar de handwerkbeurs in Zwolle. Het eerste patroon heet “Home” en bestaat uit de 3 patroontjes die je op de bovenste foto ziet. Het tweede patroon heet “Kinderliedjes” en daarin vind je de 2 patroontjes van de onderste foto.
Alle patroontjes zijn geborduurd met handgeverfd garen van The Gentle Art, maar op het patroon is ook een vergelijkbaar DMC kleurnummer vermeld. Voor het “inlijsten” heb ik bakjes van Xenos gebruikt en naar mijn idee past het er heel mooi bij. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Wordt er ook nog gehandwerkt in 2010?
Jazeker wel! Nou ja, ik moet wel eerlijk blijven, dit lieve schaapje heb ik afgemaakt in december, maar ik had het nog niet laten zien. Het is een deel van een mooi patroon van Thistles, dit zijn de eigen ontwerpen van Liezbeth van Crownstitches, wat ik kocht op de beurs in Rotterdam. Op het patroon “All Sheep Count” staan nog 3 schaapjes die moeten worden gemaakt in stitchery, punchneedle en applicatie. Maar dat komt later, ik ben nu even in de kruissteeksfeer.
Dit huisje heb ik wel dit jaar geborduurd. Het is het eerste huis van 12 van het patroon “The Houses of Hawk Run Hollow“. Ik ben bij Crownstitches lid geworden van deze club en krijg nu elke maand een patroontje met garen toegestuurd. Het wordt straks een mooie lap met 12 huizen, erg leuk om te doen. Nu ben ik druk bezig met huis 2 en dat schiet ook al aardig op.
Hier nog een heerlijk filmpje!
Jaaroverzicht 2009
Ook al is het nieuwe jaar alweer een week oud, ik ga toch nog een jaaroverzicht van 2009 maken. Altijd weer erg verrassend wat je tegenkomt als je je eigen weblog gaat nalezen. En bij veel dingen denk ik “Dat is toch al veel langer geleden!?”
Dus hier de hoogtepunten van mijn weblog van afgelopen jaar.
Januari: Het mooie boek wat ik kreeg van Dees.
Februari: De handwerkbeurs in Zwolle en de lieve cadeautjes die ik zomaar kreeg
Maart: Het boek Uit Kiep en Bazar, nog steeds een van mijn favorieten
April: Mijn mooie kamer, die in april bijna klaar was. Maar je kunt hier, hier, hier, hier en hier het verloop van de opknapbeurt zien
Mei: Ons weekje in Frankrijk, heerlijk …..
Juni: Deze maand was het natuurlijk de “geen MS-aanvallen verjaardag”
Juli: Het afgelopen jaar ben ik druk in de weer geweest met de Leanne’s House BOM quilt. Natuurlijk mag hij dan ook niet ontbreken in dit jaaroverzicht.
Augustus: Deze maand was het moeilijk kiezen tussen het “Beetje vreemde stofwolkje” en het “DMC kastje“. Maar het is toch de eerste geworden, gewoon omdat het zo wonderbaarlijk mooi was om te zien.
September: Mijn nieuw Mode patroontjes

Oktober: Dit was een hele rare maand met veel vervelende dingen. Mijn lieve vriendin die de diagnose borstkanker kreeg en later in het afgelopen jaar nog te horen kreeg dat het ook in haar andere borst zit. Mijn scheve rug waardoor bijna de hele beurs in Rotterdam in het water was gevallen. Maar gelukkig was daar mijn vriendin Hinke die in haar uppie ( met wat hulp van haar dochter) toch de beurs heeft weten te redden!
November: In tegenstelling tot vorige maand waren er deze maand toch weer veel leuke dingen. Natuurlijk de geweldig goede uitslag van mijn MRI, maar wat ook helemaal geweldig was, was ons weekendje Santpoort en ons gezellige bezoek aan Corrie en Jan.
December: Nu kan ik echt niet kiezen want natuurlijk is de fantastische sneeuw (hier en hier) van de afgelopen tijd een hoogtepunt, maar ik was ook zo trots op mezelf toen ik de 2 Kerstmannen (hier en hier) nog op tijd voor de kerst af kreeg. En daar was dan nog de tingel-tangel …. Maar gelukkig biedt een collage hier uitkomst en kies ik lekker niet!
Helemaal niks nieuws voor mijn verzameling in dit jaaroverzicht, terwijl die afgelopen jaar weer aardig uitgebreid is. Misschi
en is dat een goed voornemen voor 2010, want ik heb nog zo vreselijk veel moois om te laten zien.















