Santa arrives in time!

Kerst_2009_1k

Kerst_2009_1l_3

Zoals ik hier al schreef, was er nog een Kerstmannetje in de maak en ik was echt bang dat ik hem niet meer op tijd af zou krijgen. Maar gelukkig kon ik hem op de dag voor kerst opspannen en bij zijn kleine broertje hangen.
Kerst_2009_1n_2
Dit patroon komt uit hetzelfde patronenboekje van Alma Lynne waar ook de andere Kerstman in staat en wordt ook met dezelfde mooie kerstkleuren geborduurd.

Kerst_2009_1o

Wat dit patroon weer apart maakt zijn de appilcaties. Het zijn de grote ster en het kleine sterretje en het hart op de zak. Verder wordt het nog afgewerkt met knoopjes. De twee belletjes heb ik er zelf bijbedacht. Hij mag nog even blijven hangen maar na oud en nieuw moet hij echt weer van de muur. Maar volgend jaar krijgt hij zeker weer een mooi plekje.

Kerst_2009_1m

comments: 4 »
december 29, 2009 under Borduren, Handwerken

Fijne en warme kerstdagen gewenst!

Kerstwens_2009_1

comments: 11 »
december 24, 2009 under Algemeen

Tingel-Tangel

Kerst_2009_1h

Een echte “Tingel-Tangel” althans dat is hoe mijn zus dit mooie carrousseletje noemt. Eigenlijk heet het een “Angel Chimes” wat zoveel betekend als een engelen klokkenspel of carillon.

Kerst_2009_1j

Wat zo bijzonder aan dit oude dingetje is, is dat we vroeger thuis precies zo’n zelfde hadden en ik weet nog dat ik dit altijd een van de mooiste dingen vond die met kerst weer tevoorschijn kwamen. Vol bewondering kon ik kijken naar de draaiende engeltjes en luisteren naar het lieflijke geklingel.
Nu heb ik er dus zelf eentje en als ik volgend jaar weer de kerstdozen tevoorschijn haal, zal dit ook zeker weer een van de mooiste dingen zijn die ik tussen alle kerstspullen vind. Kerst_2009_1i

comments: 10 »
december 23, 2009 under Huis en Tuin

Kerstborduurwerkje

Kerst_2009_1d

Nog net op tijd voor de Kerst, heb ik deze leuke Kerstman afgekregen! Het is een patroon van Alma Lynne geborduurd met, in mijn ogen, de echte kerstkleuren.

Kerst_2009_1e

Wat heel apart is aan dit patroon, is dat er en kruissteekjes en stitchery in zit. Erg vreemd om op aftelbare stof stitchery te borduren, echt even wennen.
Maar het resultaat is wel erg leuk. Z’n benen hangen met knoopjes aan zijn lijf en aan zijn muts heb ik i.p.v. een knoopje, een klein belletje genaaid. Ik heb het opgespannen op een schildersdoek en afgewerkt met een rood lintje langs de zij- en boven- en onderkant. Op het moment is er nog een mooie Kerstman in de maak, maar of die nog af gaat komen ….

Kerst_2009_1f

comments: 6 »
december 22, 2009 under Borduren, Handwerken

Nog een paar winterkiekjes

Winter_20091220_e

Gister toen het weer weer wat opklaarde zijn we nog even een stukje wezen wandelen. Hier nog een paar foto’s die ik onderweg, met mijn telefoon, heb gemaakt. Het werd al een beetje schemerig dus sommige foto’s zijn niet helemaal scherp, maar het blijft een mooie wereld.
Winter_20091220_c Winter_20091220_d Winter_20091220_b Winter_20091220_a Winter_20091220_e_2

comments: 0 »
december 21, 2009 under Huis en Tuin

Sneeuw ….

Winter_20091217_a

Zo was het gisteravond en vanochtend waren de planten niet eens meer te herkennen. Mooi hé…
Op de onderste foto zie je Kereltje zitten op het enige sneeuwvrije plekje in de hele tuin. Hij was ook snel weer binnen. Later is hij nog wel even op avontuur geweest en kwam onder de sneeuw weer thuis. Nu ligt hij te drogen op de vensterbank boven de kachel.

Allemaal vandaag heel veel sneeuwpret gewenst en hopelijk weinig overlast!

Winter_20091217_b

comments: 5 »
december 17, 2009 under Huis en Tuin

Kerstsferen

Kerst_2009_1

Het is weer kerst in huize Nenne en dit jaar zit de kerststemming er helemaal in! Heerlijk die gezelligheid in huis en dan de geur van de geweldig mooie kerstboom die we dit jaar hebben kunnen bemachtigen …. mmmmmm.
Dus hier even wat fotootjes van hoe ons huis er nu uitziet.

Kerst_2009_1b

Voor de kerstboom van dit jaar ben ik op zoek gegaan naar ballen en lampjes van een aantal jaartjes geleden. Ik wilde eigenlijk proberen een zelfde boom te maken als wij vroeger thuis hadden. Dus met grote kaarslampjes, deukballen, vogeltjes, Kerstmannetjes, klokjes, enz. En dat is aardig gelukt, het is een mooie rustige boom geworden, die me wel heel erg aan vroeger doet denken.

Kerst_2009_1c

Hier boven zie je een collage van “Corners of my home”.
Om de buffetkast in de keuken heb ik weer een mooi versierde guirlande gehangen. Daar onder zie je een klein handdoekenrekje wat naast de kast hangt en nu ook helemaal vol staat en hangt met kerstfrutseltjes, waaronder mooie boeken van Dickens, prentjes van Anton Pieck en oude kerstboom kaarsen houdertjes. In het midden een wit kersthoekje in de hal. Rechts boven twee rondhangende kerstmannetjes en daar weer onder mijn verzameling speldenblikjes met versierde takken.

Kerst_2009_1a

Dan nog 2 andere prentjes van Anton Pieck, mooie oude kerstboeken met echt hele oude kerstballetjes. Nog een keer het handdoekrekje en de kerstboom kaarsenhoudertjes maar nu van dichtbij. Een mooi oud kerstblik wat ik afgelopen weekend op een kerstmarkt kocht, met daarnaast mijn lieve,Tilda, winter stelletje (heb je vragen over het patroon, mail me dan even).

Zo, tot zover even een kijkje in mijn kersthuis. Maar ik moet toch ook nog even deze foto laten zien. Het is een klein rood beestje wat helemaal duizelig werd van al dat geflits aan zijn hoofd. Het is voorbij Kerel, je kunt weer kijken!Kereltje_kerst_2009

comments: 7 »
december 16, 2009 under Dieren, Huis en Tuin, Kereltje, Poezen

Nog heel eventjes Sinterklaas

Sint_cadeautjes_2009_1

Nog heel eventjes over Sinterklaas. Ik wilde n.l. ook nog even de cadeautjes laten zien die ik voor mijn moeder en mijn zus heb gemaakt. Het zijn 2 lieve winterstelletjes en ze staan knusjes tegen elkaar aan. Ik noem ze maar Noël en Juletje. Je kunt trouwens alle foto’s aanklikken voor een vergroting.
Het rood met witte stelletje op de bovenste foto was voor mijn moeder en het zwart met witte stelletje op de foto hieronder was voor mijn zus. Ik mag het niet zeggen, maar ze zijn zo schattig geworden, ik was gewoon trots op mezelf! Ik vind het altijd erg leuk om nog iets te maken voor Sinterklaas/Kerst. Vorig jaar maakte ik 2 lapjeskransen (patroon van Bep) en het jaar daarvoor een stitchery met een mooie tekst van Charles Dickens.
Ik heb voor mezelf ook nog zo’n lief setje gemaakt, maar dat laat ik later nog eens zien. De kerststemming begint al aardig te komen, ik denk dat ik straks maar een kerstboom ga halen!

Sint_cadeautjes_2009_1a

Sinterklaas

Sinterklaas_2009_1

Hier zie je de mooie cadeautjes die ik van Sinterklaas kreeg. Dit jaar was mijn neef mijn Sinterklaas en hij had erg zijn best gedaan.
Ik kreeg een nieuwe Happinez kalender en een bon voor een heerlijk nieuw geurtje.
Sinterklaas_2009_1b

Dit gedicht zat bij een cadeautje waarin een paar kapotte kerstballen zaten. Ik vroeg om oude kerstballen, om dit jaar een mooi nostalgische kerstboom te kunnen maken, en dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden!

Sinterklaas_2009_1a

Van andere Sinterklazen kreeg ik nog een mooie lichtgevende kerstbal, lieve engeltjes en deze schattige ijsbeer. Het is zo’n poppie, met z’n lieve koppie … o ik ga meteen weer dichten geloof ik!

Dus al met al een hele mooie en gezellige Sinterklaas en hier toch nog even een fotootje van het koppie van dichtbij. Bedankt Sinterklaas en tot volgend jaar!
Sinterklaas_2009_1c_2

comments: 2 »
december 8, 2009 under Cadeautjes, Familie en vrienden

De winnaar van december ….

Winnaar
…. is geworden: Riet! Gefeliciteerd met je SnoezePoes of Bengel. De keus is niet heel groot meer, maar kijk even op www.NenneDesign.nl en laat me weten welke je graag wilt hebben. Hij komt dan z.s.m. jouw kant op.

Nu even bijkomen van het gezellige Sinterklaasavondje, maar daarover later meer.
Fijne zondag nog!

comments: 2 »
december 6, 2009 under Give Away, NenneDesign