December

Snoezepoes_taban Bengeltje_tagas
Het is even stil op mijn weblog, dit vanwege toch wel een schamper van de griep. Niet echt ziek met koorts e.d. maar erg last van mijn nek en pijn in mijn hoofd. Dus naar een beeldscherm turen is dan ook niet zo fijn. Maar het gaat gelukkig wel de goede kant op en ik hoop dan ook voor Sinterklaas weer helemaal beter te zijn.

Maar het is alweer bijna december en dus wel gewoon tijd voor de freebee en aanbieding op mijn site.
De allerlaatste SnoezePoezen en Bengeltjes zijn deze maand te krijgen voor de halve prijs. Misschien leuk als cadeautje voor Sinterklaas of kerst. Maar ben er snel bij want op is echt op!

Er gaat ook nog 1 van deze lieve wezentjes in de verloting. Dus reageer maar weer op dit berichtje en je maakt kans op een SnoezePoes of Bengel naar keuze. Je kunt meedoen tot donderdagavond, vrijdag maak ik (hopelijk) de winnaar bekend.

Freebee_art_deco_vrouw_1_geb

En dan natuurlijk nog de freebee, dat is deze maand deel 3 van de Art Deco dame. Nog 1 deeltje en dan is het patroon compleet.

Nog even een mededeling van huishoudelijke aard. Ik schijn nog steeds problemen met mijn mail te hebben. Mocht je me gemaild hebben en geen reactie hebben gekregen, check dan eerst even je map “Spam” of “Ongewenste e-mail”, je kunt me dan weer toevoegen aan de lijst met veilige afzenders. Mocht je daar ook niks vinden, mail me dan nog even een keertje.
Zeer binnenkort gaan we over naar een nieuwe provider en hopelijk zijn dan de problemen voorbij. Maar het kan wel zijn dat de aankomende tijd mijn site daarom soms niet bereikbaar is of dat er dingen niet goed werken. Probeer het dan later opnieuw of mail me je vraag of bestelling.

Nu nog even het laatste beetje uitzieken en als ik jullie niet meer “spreek” dan alvast een hele fijn en gezellige Sinterklaas!

comments: 18 »
november 30, 2009 under Borduren, Freebees, Knuffels en Poppen, NenneDesign

Heleboel kringloop

Kringloop_091108_col2

Vorige week was mijn vriend nog vrij en hebben we een klein kringloop rondritje gemaakt, wel over 2 dagen verdeeld hoor want ik wil nog wel eens een tijdje neuzen.
In de eerste kringloop vond ik bijna alle boeken van Charles Dickens in pocketformaat. Ik kan geen jaartal vinden maar het zijn wel vrij oude pockets. En als bonus staan er nog vreselijk mooie prenten in. De volgende dag vond ik in een andere kringloopwinkel nog de rest van de serie, dus hij is compleet! Ik wil ze allemaal nog eens gaan lezen, want ik ben gek op Charles Dickens.

Kringloop_091108_col1_2

In de tweede kringloop had ik wel een heel mooi koopje. Dit mooie blik, de borduurring en de quiltring (waar nog een oud prijsstickertje van € 29,95 op zat, wat ik er meteen afhaalde natuurlijk!) kocht ik voor ….. tromgeroffel ….. € 1,-! Wel het koopje van de eeuw.

Kringloop_091109_col1_2

De volgende dag gingen we nog even op pad. In een kringloop in Leeuwarden kwam ik dit mooie boek tegen, het is een beetje in Art Deco-Art Nouveau stijl en ook hier saat erg mooie platen in. Ik vond er 2 van een handwerkende vrouw. Het kleine rekje heb je misschien al gezien in mijn vorige logje. Corrie haar mooie cadeau siert nu dit mooie rekje.

Als laatste vond ik in een winkeltje in Franeker nog wat je op de onderste collage ziet (ik ben gek op collages maken, zo kun je wat meer foto’s laten zien) Een mooi oud speldenkussentje, een beschilderd stopei, een naalden/spelden schaaltje van Gxc3xbctermann en een Frans kaartje met naalden.

Kringloop_091109_col2

Heerlijk, het rondneuzen in kringloop- en andere rommelwinkeltjes, ik kan het elke dag wel doen!

Gezellig bezoekje

Cadeau_corrie_col_2_2

Zoals ik in mijn vorige logje al schreef, hebben we de laatste dag van ons weekendje weg, nog een hele gezellige middag doorgebracht met Corrie en haar man Jan.
Na even te hebben gewinkeld in Alkmaar, wachtte ons een heel warm welkom met een lekker bakje thee en heerlijk zoete petitfourtjes. We hebben gezellig zitten praten en het was bijna wonderlijk hoeveel Corrie en ik gemeen hebben. Wat heel veel dingen betreft staan we hetzelfde in het leven en dat maakt een gesprek dan heel fijn en speciaal. Ook mijn vriend en Jan konden het prima vinden.

Ik kreeg ook nog hele mooie cadeautjes van Corrie waaronder 2 hele mooie zelfgemaakte cadeautjes. Op de eerste collage zie je de prachtige linnen theedoek met daarop een mooi borduurtje. De theedoek hangt nu op een speciaal plekje in mijn keuken.

Cadeau_corrie_col_3

Bij in het pakje zat nog deze mooie boekenlegger met een schattige herfst engeltje. Erg toepasselijk omdat het wel mijn favoriete tijd van het jaar is. Moet je eens goed kijken naar het mooie serieuze koppetje.

Later kregen we nog een rondleiding door het mooie huis. Ik keek mijn ogen uit met alle speciale hoekjes, kastjes, prachtige kartonnage en alle andere mooie spulletjes. Veel had ik al eens op haar weblog gezien, maar ik kan je vertellen dat het in het echt nog mooier is. Als laatste kwamen we op zolder waar ook Corrie’s wekplek is, een heerlijke plek met erg mooi uitzicht.
Daar kreeg ik nog een heel speciaal cadeau, een geborduurde knopendoos. Deze mooie doos was een cadeau geweest voor haar lieve vriendin Els die hem kreeg voor haar 25-jarig huwelijk. Helaas is ze veel te vroeg overleden. Els heeft hem aan Corrie nagelaten en nu mag ik me de eigenaar noemen van deze, mij nu al erg dierbare doos. Ik zal hem koesteren.
Ik geniet nog steeds na van dit bijzonder bezoek en ik hoop van harte dat we elkaar snel weer zullen zien.

Cadeau_corrie_col_1

comments: 8 »

Weekendje Santpoort

Vakantie_santpoort_2009_1

Afgelopen weekend hebben we heerlijk vakantie gevierd in Santpoort, in een ontzettend lief huisje met de naam “Het Luikje“. Het huisje lag aan een vrij rustig weggetje waar met regelmaat een paard, pony, fietser of jogger voorbij kwam. Aan de achterkant van het huisje waren weilanden met paarden en koeien en een wijds uitzicht.
Hierboven zie je een paar foto’s van het huisje, de inrichting paste heel mooi bij het oude huisje zelf en waar was erg gelet op details. Ik voelde me er helemaal thuis.

Vakantie_santpoort_2009_1a

Het weer zat ook heel erg mee en zo hebben we heerlijke uitstapjes kunnen maken. We zijn naar Bloemendaal geweest en hebben daar bij “Het kopje” bij een pannenkoekhuisje heerlijk buiten op het terras pannenkoeken gegeten, met warme chocolademelk natuurlijk!
Lekker door de duinen en over het strand gewandeld en ook nog even gewinkeld in Alkmaar.

Vakantie_santpoort_2009_1b
Zoals je ziet hebben onze schaduwen zich ook prima vermaakt!

We hebben ook een hele fijne middag doorgebracht bij 2 lieve mensen, n.l. Corrie en haar man Jan. Maar daar schrijf ik nog een apart logje over.

Als afsluiting een foto van het uitzicht aan de achterkant van het huisje. Nog even nagenieten …..
Vakantie_2009_santpoort_1c

comments: 6 »
november 13, 2009 under Eropuit, Familie en vrienden, Vakantie

Weer een winnaar!

Naam_annemiek

De winnaar van november is geworden ….. Annemiek Mulderij! Van harte gefeliciteerd! Mail je me even je adresgegevens dan komen de patroontjes z.s.m. jouw kant op.
Iedereen die mee heeft gedaan, bedankt voor de leuke reacties en volgende maand is er weer een verloting, dus weer nieuwe kansen!

Afgelopen weekend zijn we er even lekker tussen uit geweest, maar daarover schrijf ik nog een ander keertje. Eerst even bijkomen, want hoe leuk het ook was, het is ook erg vermoeiend.

comments: 2 »
november 11, 2009 under Give Away, NenneDesign

Overpeinzingen en dankbaarheid

Kereltje_klein_2
Ik weet dat het jaar nog niet voorbij is maar de laatste tijd was voor mij een tijd voor overpeinzingen. Er gebeurden zoveel vervelende dingen, gelukkig later ook weer hele goede dingen, maar best veel in een korte tijd.
Het mooie is dat je ook weer veel leert in dit soort tijden en dat je ogen geopend worden. Je ziet wat voor ontzettend lieve vrienden je hebt, mensen die je voor eeuwig dicht bij je wilt houden en waar je zoveel steun van krijgt en ook aan kunt geven. Daar ben ik erg dankbaar voor.
En ik heb van mijn vriend (soms ook een wijze man geleerd dat je bepaalde mensen beter op afstand kunt houden, ze geen 100% (wat ik vaak doe) maar eerder 50% te geven. Zo voorkom je teleurstellingen en energie verspilling. Die wijze raad neem ik zeker van hem aan, want de energie die ik heb, besteed ik graag nuttig!
Gelukkig heb ik thuis een hele goede basis en woon ik samen met mijn 2 grootste vrienden. De ene (de rooie), komt als de ander naar zijn werk gaat, vaak nog even gezellig bij me op bed liggen. Als ik op mijn kamer bezig ben komt hij lekker bij me liggen en ’s avonds weet hij al wanneer het tijd is om met een borduurwerkje op de bank te gaan zitten. Als ik thee aan het zetten ben, gaat hij alvast in zijn hoekje op de bank zitten, om daarna, als ik ga zitten, dwars over me heen te gaan liggen, zodat er van borduren ook even niks komt. Als ik dan over z’n kleine neusje, oogjes en bekje wrijf, wordt ie helemaal week. Ik denk dat ie dat vroeger erg heeft moeten missen, hij kwam al jong in het asiel. Hier boven zie je een foto van een hele kleine Kerel, toen hij net bij ons was. Hij is nu wel iets groter, maar nog steeds een poppie!
En dan nog alle reacties van mijn weblog lezers. De steun en het eindeloos duimen in lastige tijden en de felicitaties en mooie woorden bij goed nieuws. Ik ben er steeds weer ontroerd door …. vandaar deze bos mooie rozen die ik jullie allemaal graag wil geven. Met daarbij mijn grote dank voor al het medeleven.
Tot zover mijn overpeinzingen en nu op naar alleen maar goede tijden voor iedereen! En een gezellig bakje koffie met gebak met mijn zus om onze verjaardagen nog even te vieren. Mijn zus is de dag voor mij jarig, maar was dit jaar op vakantie, maar beter laat dan nooit!
Rozen

comments: 9 »
november 4, 2009 under Dieren, Familie en vrienden, Kereltje, Poezen

Over the moon!

Over Moon
Ontzettend goed bericht van de neuroloog die net belde, er is weer geen verschil tussen de foto’s van nu en van de vorige keer. Dus de MS is heel rustig en dat is erg positief! En ik ben dus over the moon!

Het kan niet anders dan dat jullie geduim hier zeker mee te maken heeft, allemaal zó heel erg bedankt voor de steun die jullie me gegeven hebben in deze spannende lange week. Nu kunnen jullie bijkomen van alle opgelopen blessures en ik trakteer op koffie met een lekker gebakje!

Gebakjes_3

comments: 27 »
november 2, 2009 under Gezondheid

November

Poesje_mauwslaap_kindje_slaap_2

Een beetje later dan normaal, maar de freebee en de aanbieding van november staan op mijn site. De freebee is het 2e deel van de Art Deco Dame en in de aanbieding deze maand zijn de patronen Poesje Mauw en Slaap kindje slaap. Normaal kosten ze € 5,50 per stuk, maar deze maand krijg je ze samen voor die prijs.
Natuurlijk worden ze ook samen verloot, dus laat een reactie achter op dit berichtje en maak kans op deze 2 patroontjes. Je kunt meedoen t/m dinsdag 10 november, daarna maak ik de winnaar bekend.

Via deze weg wil ik ook nog even mijn lieve vriendin J., waarover ik in dit logje al schreef, heel erg van harte feliciteren. Ze is n.l. vandaag jarig, maar wat nog veel leuker is, ze gaat vandaag, na een verlovingsperiode van 17 jaar (!), trouwen!
J & M ik wens jullie alle goeds en gezondheid voor de rest van jullie lange leven samen. Dikke kus van ons.
Together

…..

wachten
Houden jullie het duimen nog wat vol? Ik hoop het maar want het gaat nog wat langer duren. Mijn neuroloog blijkt de griep te hebben! Hopelijk, voor hem, voor mij en voor jullie duimen, is hij snel weer beter.

comments: 10 »
oktober 28, 2009 under Gezondheid

Leuk weekend deel 2

Spulletjes_pandje_2000_grouw_1
…. dus zaterdagochtend na een bakje koffie in de auto gestapt en op pad. Onderweg toch nog even kijken naar de openingstijden en wat bleek …. de winkel waar we naar op weg waren was pas half 2 open. Spulletjes_pandje_2000_grouw_1a

Aangezien ik ’s middags nog een vriend op visite kreeg was dat dus geen optie. Omgekeerd en weer naar huis om iets anders te bedenken.  Gelukkig kwam haar man met het goede idee om naar Grauw te gaan. Spulletjes_pandje_2000_grouw_1d

Dus weer in de auto en op weg. Daar aangekomen bleek dat het winkeltje om 12 uur open ging, dus nog even tijd voor warme chocolademelk met slagroom en een paar lekkere bonbons. Toen weer terug naar het winkeltje dat nog steeds gesloten was. Bij een buurwinkeltje naar binnen gelopen en daar werd ons verteld dat de eigenaresse op vakantie was, maar …. we mochten naar binnen want zij had de sleutel!Spulletjes_pandje_2000_grouw_1b
Heerlijk een tijdje tussen de mooie oude spulletjes rondgesnuffeld en ook weer mooie dingetjes gevonden, waaronder een punniksetje, knopenkaartjes en een speldenblikje. Het rode speldenblikje van Ymme (echt nog nooit van gehoord) komt uit de verzameling van mijn buurvrouw. Toen ik zei dat ik dit blikje nog niet in mijn verzameling had, kreeg ik hem meteen in mijn handen gedrukt, lief hé!
Al met al een heel erg leuk weekend en we gaan zeker weer eens met z’n tweeën op zoek naar mooie spulletjes!

Spulletjes_pandje_2000_grouw_1c

Nog steeds geen uitslag van de MRI, ik hoop dat jullie het duimen nog even vol kunnen houden.