Leuk weekend deel 1

Rommelmarkt_kerk_09_2

Mijn vriend ging een weekendje zeilen en zodoende had ik het rijk alleen, maar ik heb me niet verveeld.
Rommelmarkt_kerk_09_2b

Vrijdagmiddag ben ik gezellig met een, ook oude-rommel-verslaafde, buurvrouw, Anna, naar een rommelmarkt geweest. Ontzettend gezellig en de buit viel ook niet tegen. 2 leuke dienblaadjes, 4 (oude) borduurringen, 3 kleermakerskrijtjes, een schattig naaidoosje, quiltnaalden en 2 zakjes vol oude garenkaartjes.
Ook mijn buurvrouw had leuke dingen gekocht. Maar bij een bakje koffie met een stukje gebak besloten we toch dat we nog lang niet genoeg rommeltjes hadden en dat we de volgende dag weer op pad zouden gaan. Wordt morgen vervolgt ….

Rommelmarkt_kerk_09_2a_2

Toch nog jarig!

Cadeautjes_41_1a .

Dankzij alle lieve kaartjes, berichtjes en ’s avonds het bezoek en de cadeautjes van lieve familie en vrienden voelde ik me toch ineens wel heel erg jarig en was ik de MRI snel vergeten.
Cadeautjes_41_1b

Ik kreeg een Happinez agenda, een schattig (sleutel)rekje, geld om te sparen voor een E-reader, een schattig patroontje van Bep (met een hele toepasselijke tekst) en mooie bossen bloemen.
Erg leuk ook om alle berichtjes van jullie te lezen, ik denk dat er nu al heel wat mensen met blauwe duimen rondlopen, maar nog wel even doorduimen hoor, de uitslag van de MRI komt hopelijk morgen. Fijn om te weten dat er zo met je mee geleefd wordt en natuurlijk heel erg bedankt voor alle felicitaties!
Kereltje_schone_slaper_2

Er zijn ook nog die zich helemaal niks aantrekken van wat er allemaal om hen heen gebeurt en gewoon onder een schattig wit bloempje gaan liggen knorren, nadat ze eerst nog wat met knikkers hebben gespeeld en wat brokjes hebben gegeten. “Is er iets aan de hand dan….?” Heerlijk zo’n leven!
Cadeautjes_41_1_2

comments: 3 »

Hoera?….

Jarig_1

…… ik ben geloof ik jarig vandaag ….. maar aangezien ik de laatste dagen heel erg bezig was met zenuwachtig zijn voor de MRI van vanochtend (hoe krijg je het voor elkaar op je verjaardag?!) voel ik me nog even helemaal geen jarige Jet. Nu zit ik hier ook een beetje vaag naar m’n scherm en toetsenbord te staren want voor de MRI neem ik altijd een kalmerend pilletje en die werkt nog wel een tijdje door. Ik hoop dus niet dat er al teveel onzin uit komt

Maar ook al moet ik nog even aan het idee wennen en bijkomen van alle zenuwen, ik ben dus wel JARIG!

Cadeautjes_pam_joke_liezbeth_1

Ik voelde me de afgelopen tijd trouwens zo nu en dan wél jarig, dat kwam door hele lieve cadeautjes die ik zomaar kreeg.
Cadeautjes_pam_joke_liezbeth_1a

Van Pamela kreeg ik een tijdje terug een heel schattige scissor fob. Ze werd 60 en had voor haar mail vriendinnen een klein cadeautje gemaakt en dus ook voor mij! Op het kleine kussentje zit een nog kleiner borduurwerkje, geborduurd over 1 draadje van de stof, met in het midden een mooi “pareltje”. Er hangt een zilveren sterretje aan met de tekst “Just for you”. Door mailproblemen van mijn kant, was mijn bedankje helemaal niet bij haar aangekomen en ik ben er nog wel zo blij mee! Later is dat gelukkig goed gekomen.
Cadeautjes_pam_joke_liezbeth_1b

Vorige week lag er ineens een pakje van Jookies in de bus. Ik begin me op zo’n moment meteen af te vragen wat ik nu weer heb besteld. Maar het bleek een “klein lichtpuntje” in de vorm van een schattig patroontje van Melly & Me te zijn. Het is “Claudine” een poesje uit Frankrijk. Ze houdt van luieren in de zon, sardientjes eten, maar dat alles wel met stijl. Een perfect vriendinnetje voor onze rode Kerel. Een geweldig leuke en lieve verrassing, maar ook Joke kreeg mijn bedank mailtje niet. Ik heb het zaterdag op de beurs gelukkig goed kunnen maken.
Cadeautjes_pam_joke_liezbeth_1c_2

En op dezelfde zaterdag op dezelfde beurs stond daar ineens een schattig groen ladekastje op me te wachten. In het bovenste laatje zat een briefje “of ik dit ladekastje misschien zou willen adopteren” en het kwam van Liezbeth van Crownstitches. Natuurlijk wil ik dat, want het staat zo gezellig bij mijn andere kastjes en het is ideaal voor kleine overgebleven lapjes. Op het briefje stond ook nog dat het uit de nalatenschap van haar tante kwam en dat het minimaal 60 jaar oud was. Later via mail vertelde Liezbeth nog dit:
Wellicht mooi om te weten dat het kastje daarvoor van haar vriendin Caroline was. Zij deelden samen een huis en ik heb veel warme herinneringen aan mijn logeerpartijen daar. Tante Caroline kreeg rond haar 30e de diagnose MS en kwam ook in de WAO, dat belette haar niet nog heel erg (lang) creatief bezig te zijn, ze maakte prachtige kettingen en mozaik spullen en schreef grappige verhalen.”
Ik voel me helemaal thuis bij het kastje en ik denk het kastje ook bij mij. Gelukkig kon ik Liezbeth meteen op de beurs bedanken voor dit mooie, speciale cadeau.
Deze onverwachtte momenten maken het leven toch wel erg mooi, het zijn voor mij momenten met kippenvel en een brok in mijn keel. Maar zoals ik al eerder schreef ik ben ook wel een “jankerd”.

Ik denk dat ik nu maar eens jarig ga zijn en met spanning (en een gebakje) op, een hopelijk goede, uitslag van de MRI ga wachten. Fijne dag allemaal!

comments: 25 »

Rotterdam

Beurs_rotterdam_2009_1

Gelukkig kon ik zaterdag nog even naar Rotterdam want mijn rug was aardig. Onderweg er een paar keer even uit, want lang zitten is nog steeds erg vervelend. Dus de benen strekken en netjes mijn oefeningen doen naast de auto en zo was het te doen.

Heel vreemd om op een beurs te komen en daar ineens je eigen spulletjes te zien staan. Vreemd, maar wel errug leuk! Hinke, mijn vriendin, had erg haar best gedaan en het zag er mooi uit. Natuurlijk hadden we het fototoestel meegnomen en natuurlijk zijn we foto’s vergeten te maken
Ik hoop dat Hinke er nog aan gedacht heeft zodat ik deze week het standje nog kan laten zien.

Een paar uurtjes in mijn eigen standje gestaan en gelukkig ook nog even kunnen praten met een aantal bekende namen. Mijn rug werd wel steeds stijver van het staan, maar gelukkig kreeg ik veel beterschapwensen waardoor het veel beter vol te houden was. Hinke kon nu eindelijk ook even de beurs over met haar verlanglijstje en daarna ben ik nog een rondje gaan doen, blij dat ik weer even kon lopen. Beurs_rotterdam_2009_1a

Dus nog geen foto van het standje maar wel een paar van mijn buit. Er zit weer wat “gereedschap” bij, zoals 2 nieuwe linialen, tussenvulling, freezer paper en ook eindelijk een punch needle apparaatje. Bij Liezbeth van Crownstitches kocht ik nl een door haarzelf ontworpen patroon met schattige schaapjes. 1 in kruissteek, 1 in aplicatie, 1 in stitchery en dus 1 in punch needle. Met z’n vieren zijn ze verwerkt in een schattig quiltje. Kijk maar eens bij haar eigen ontwerpen op www.Thistles.nl.
Beurs_rotterdam_2009_1b

Bij bep kocht ik nog het schattige kerstboompje met belletjes en een bijpassend quiltje met stitchery en ook weer belletjes. En dan nog deze lieve wolletjes waarvan een aantal bedoeld zijn voor het schapenquiltje.

Vandaag komt mijn vriendin weer naar huis met haar hele hebben en houden, maar wel zonder stem, die is ze ergens onderweg verloren. Het is ook wat, dat ze zoveel voor me over heeft, ik sta er nog steeds van te kijken. Ze was ook erg blij met alle leuke reacties van jullie, dus daarvoor van ons allebei: “HEEL ERG ONTZETTEND VRESELIJK VAN HARTE BEDANKT!!!!”

comments: 5 »

Leanne’s House BoM Quilt deel 7

Leannes_house_block_of_the_month__6

Het is niet te geloven, maar ondanks alle tegenslagen heb ik toch nog 2 blokken, op de stitchery na, afgekregen! Toen de stitchery aan de beurt was begonnen de rugproblemen, maar wat in het vat zit ….
Leannes_house_block_of_the_month__2

Wat heel erg goed ging (voor mijn doen dan) was het grote blok van blok 4, met blokken en driehoeken. Met driehoeken heb ik altijd wel wat problemen, hier en daar mist er wel eens 1 een puntje en kom ik dus niet goed uit. Leannes_house_block_of_the_month__3

Maar bij dit blok ging het bijna overal goed! Ik was dus erg trots op mezelf. Ik denk dat het nieuwe mes en mijn speciale naaimachinevoetje er zeker toe bijgedragen hebben dat het nu veel beter lukte.
Leannes_house_block_of_the_month__4

Bij blok 5 ging er natuurlijk wel weer iets verkeerd. Ik had bijvoorbeeld een strook zomaar xc2xbc inch breder gemaakt, geen idee waarom.  Pas bij het in elkaar naaien kwam ik erachter en heb een heel stuk weer uitgehaald. Leannes_house_block_of_the_month__5

Nog zit het niet helemaal goed in elkaar, maar ik heb geen zin om het nog een keer te doen. Om de kleine hartjes op de hoeken moet nog een festonsteekje en zoals ik al zei moet alle stitchery ook nog. Hopelijk kan ik er weer snel mee bezig.
Mijn rug wordt gelukkig alweer wat beter en de therapeut was gister ook tevreden. Ze was wel blij dat ik niet 3 dagen op de beurs ga staan, maar 1 dag of een paar uurtjes moest ik het maar proberen. Dus als alles zo een beetje doorgaat, ben ik zaterdag zeker even op de beurs te vinden en dat is zeker mede dankzij alle steunbetuigingen!

comments: 6 »

Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws ….

Goed_nieuws_slecht_nieuws

…. en ik begin maar met het slechte nieuws. Mijn rug is nog niet OK en het gaat de laatste dagen ook niet echt snel meer vooruit. Toen ook mijn therapeut niet al te enthousiast reageerde op mijn verhaal over 4 dagen bezig zijn op een beurs, moest ik toch verstandig zijn en dus de beurs afzeggen.
Toen ik mijn vriendin belde, die met me op de beurs zou staan, om het trieste nieuws te vertellen, zei zij meteen:”Dan ga ik toch alleen.”…. Dat had ik dus nooit verwacht en zeker nooit bij stilgestaan dat dat ook een optie was. Ik weet hoe vermoeiend een beurs is en dat is dan met z’n tweetjes, maar alleen ….

Ze wil het absoluut gaan doen en gelukkig is haar dochter ook nog zo lief om haar zondag te helpen. Dus je kunt je voorstellen dat ik heel erg blij ben en geen woorden heb om haar en haar dochter te bedanken.

Het zal een iets simpeler standje worden dan normaal omdat ze alleen moet gaan opbouwen en ook alles in haar autootje mee moet slepen, maar NenneDesign staat in Rotterdam!
Als alles een beetje mee zit, wil ik haar zaterdag nog een dagje of een paar uurtjes gaan helpen, maar dat is nog even afwachten.

Als je naar Rotterdam gaat en je komt langs het standje van NenneDesign dan moet je haar even een hart onder de riem steken, want dat kan ze vast wel gebruiken en heeft ze zeker wel verdient!

Allemaal ook nog heel erg bedankt voor de beterschapwensen, dat doet me erg goed.

comments: 11 »
oktober 12, 2009 under Beurzen, Gezondheid, NenneDesign

Scheef!

Scheef
Dan probeer je zondag je schoenen aan te trekken en schiet het in je rug, pijnlijker dan anders, vervelend maar gebeurt wel eens vaker dus …. Dan sta je ’s avonds voor de spiegel en lijkt er iets niet helemaal recht, maar ligt dat nu aan de spiegel…. ? Nee dus … mijn middel zit links ineens een paar cm lager dan rechts. Een raar gezicht en ook nog steeds wel erg pijnlijk.

Gelukkig heeft in de tussentijd de neuroloog bekeken dat het niks MS-erigs is en bij de manueel therapeut kreeg ik de oorzaak te horen, er is een rugwervelschijf verschoven. Met oefeningen is het nu al een stuk rechter, maar het is nog echt niet weer als vanouds. Vandaag weer bij de therapeut geweest en ze was gelukkig erg tevreden. Weer een paar nieuwe oefeningen meegekregen en ik hoop dan ook dat het de aankomende dagen wel snel opknapt, want de beurs in Rotterdam komt nu toch wel erg dichtbij … spannend hoor.

comments: 13 »
oktober 7, 2009 under Gezondheid

Winnaars oktober

Naam_jantine_2Naam_willy_2
Naam_joke Naam_evelien
De 4 winnaars van deze maand zie je hierboven (klikken voor vergroting). GEFELICITEERD!
Als jullie me jullie adresgegevens en het patroon van je keuze mailen, dan komt het z.s.m. naar jullie toe. Hieronder zie je alle patronen waar je uit kunt kiezen, zie voor meer informatie www.NenneDesign.nl.
Voor degenen die deze keer achter het net hebben gevist, volgende maand is er weer een verloting, dus voor dan alvast veel succes!
Collage_aanbieding_sepokt_09

comments: 4 »
oktober 5, 2009 under Give Away, NenneDesign

Mooi

comments: 3 »
oktober 2, 2009 under Film, TV en Muziek

Meet myn Heit …

Pa_school
… Harm Rozenberg.
Al eerder in dit logje schreef ik over mijn vader, hij werd toen “Waterpoorter”. Daarin schreef ik al wat hij allemaal voor de stad Sneek doet.
Volgend jaar verschijnt er een DVD “De mens achter …” gemaakt door Alex de Boer waarop een interview met mijn vader komt te staan. Vanochtend heb ik even gekeken naar een klein stukje van het interview wat nu hier te zien is (even links op “Harm Rozenberg” klikken) en dat emotioneerde me wel. Zoals je zult zien heb ik dat “gesnotter” niet van een vreemd
Het is een erg open en eerlijk interview en dat vind ik fijn, want vaak kennen mensen mijn vader maar heel eenzijdig, terwijl er toch ook nog andere verhalen zijn die zijn en mijn leven hebben beïnvloed.
Hij heeft een goed hart, die ouwe van mij!

comments: 4 »
oktober 2, 2009 under Familie en vrienden