Pink Ribbon

InnerLightAngelPinVandaag begint de maand van de borstkanker.
Gister kreeg ik een telefoontje van een van mijn liefste vriendinnen … ze heeft borstkanker … vreselijk. Het is een van de liefste mensen die ik ken, volgens mij maken ze ze niet liever dan zij, maar zelfs zo iemand blijft dit niet bespaard. Ze heeft nog veel onderzoeken voor de boeg om uit te vinden hoe het er precies voor staat en ik leef ontzettend met haar mee. Ik blijf maar aan haar denken en probeer het een beetje te bevatten.

Pink_ribbon_angel

Zo krijgt, ook voor mij, de pink ribbon ineens veel betekenis en komt het erg dichtbij en wil ik graag iets doen om mijn lieve vriendin te steunen, ik voel me een beetje machteloos.
In de kolom aan de rechterkant vind je een link naar de site van Pink Ribbon. En dit lieve “Inner Light Engeltje” kocht ik al eens bij Jookies, het is een klein schattig brosje waarvan een gedeelte van de opbrengst naar een borstkanker project gaat. Als je op de foto klikt kun je misschien de tekst van het kaartje lezen.

Gelukkig is mijn vriendin positief en gaat ze zeker het gevecht aan en heeft ze veel mensen om zich heen die haar daarbij gaan steunen, en ik ben een van die mensen.

comments: 11 »
oktober 1, 2009 under Familie en vrienden, Gezondheid

Oktober

Freebee_art_deco_vrouw_1_geb_2

Alweer oktober …. en dus tijd voor een nieuwe freebee. Die zie je hiernaast. Het is een patroontje uit de oude doos van een mooie “Art Deco Dame“. Deze maand deel 1, de andere 3 deeltjes volgen in de komende maanden.
Een ideetje: Als je de rand er om weg laat, kun je er een hele mooie boekenlegger van maken.

De aanbieding is hetzelfde als vorige maand, veel patronen voor de halve prijs. Je ziet ze hieronder allemaal bij elkaar. Van sommige slinkt de voorraad snel en zijn er nog maar 1 of 2 over, dus ben er snel bij.

Deze maand gaan er ook weer 4 in de verloting, dus reageer op dit berichtje (je hoeft geen cijfer te noemen, ik trek gewoon namen) en je maakt kans op een aanbieding patroon naar keuze. Je kunt mee doen t/m zondagavond, maandag maak ik de winnaars bekend, succes!
Collage_aanbieding_sepokt_09

comments: 26 »
september 30, 2009 under Borduren, Freebees, Give Away, Handwerken, NenneDesign

Weer een vlinder

Vlinder_2
Weer kreeg ik bezoek van een vlinder, maar deze bleef gelukkig gewoon door het raam naar binnen kijken. Hij kon met z’n kleine oogjes precies door de gaatjes van mijn gordijntjes kijken en zo zat ie daar een tijdje. Gelukkig bleef ie lang genoeg zitten voor mij om het fototoestel te pakken om zo deze mooie aanwinst voor mijn gordijntje op de foto te zetten. Op de foto hieronder zie je zelfs de kleuren van zijn vleugels door de gordijntjes heen.
Vlinder_2a

comments: 2 »
september 28, 2009 under Dieren, Huis en Tuin

Cadeautje

Cadeau_aat_1
Afgelopen week kocht ik nog 4 jaargangen Ariadne’s, mooie oude ingebonden jaargangen, uit de jaren ’40 en ’50.
Ik kreeg een mailtje van A. waarvan ik een tijdje geleden al een paar jaargangen kocht. Ze had weer een paar mappen Ariadne’s en er zaten dus 4 jaargangen bij die ik nog niet had. Ik vond het al erg leuk dat ze weer aan me dacht, maar het werd nog veel leuker toen ik de doos met Ariadne’s uitpakte. Er zat nl ook nog een kleine verrassing bij, in de vorm van een “geborduurd” blikje. Het is zo’n schatje!

Op de deksel staat “To the house of a friend The road is never long” en rondom staat dit mooie gedichtje “Monday’s Child”.
Mondays_child

Een tijdje geleden kocht ik al dit “geborduurde” blik bij de kringloop, dus er vormt zich nu ook een “geborduurde” blikken verzameling binnen mijn verzameling. A. heel erg bedankt voor de jaargangen Ariadne’s en voor deze ontzettend leuke en lieve verrassing, het heeft een mooi plekje op mijn kamer gekregen.
Zoekend op internet naar een plaatje bij het gedichtje kwam ik nog onderstaande mooie plaatjes tegen.
Mondays_child_2

Speelgoed van blik

Naaimachientje_4
Het wordt hoog tijd dat ik weer eens iets van mijn verzameling laat zien, want die groeit ondertussen gewoon door. Dit vind ik ook wel een erg schattig ding. Het is helemaal van blik en ik vind vooral het mooi rond gevormde “lijfje” heel mooi.

Naaimachientje_4a

Ook hier kun je de tand des tijds duidelijk zien, vooral op de metalen delen. Hier zit duidelijk “het weer in”, kleine stipjes roest.

Naaimachientje_4b

Het machientje is gemaakt in Frankrijk en er staat nog op “BREVETE S.O.D.O”. Ik kon er jammer genoeg verder niks over vinden.

Mijn naaimachine verzameling breidt zich nu ook al aardig uit, moet ze maar gezellig met z’n allen op een plankje zetten.

comments: 5 »

Winnaars!

Naam_cisca_3 Naam_cobie
Naam_dora Naam_gerrie
Wie de winnaars van de Mode patroontjes zijn geworden zie je hierboven in de kleine borduurtjes (klikken voor vergroting), allemaal van harte gefeliciteerd!
Het lijkt me het leukste dat jullie zelf een jaartal kiezen, dus laat me dat, samen met je adresgegevens maar even weten.
Een fijn weekend nog!

comments: 4 »
september 19, 2009 under Give Away, NenneDesign

Vaccineren of niet?

Boek_vaccineren_of_niet
Door mijn ziekte ben ik meer bezig met mijn gezondheid. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, veel biologisch en slik de vitamientjes ed. die ik denk nodig te hebben. Daarbij heb ik in de afgelopen jaren ook geleerd om zelf na te denken over wat goed voor me is en niet. En dus niet klakkeloos aannemen wat de artsen zeggen of wat je in de media hoort, maar zelf gaan kijken en onderzoeken.

En nu wordt je in de media doodgegooid met verhalen over de Mexicaanse griep en dat we vooral maar heel erg op moeten passen en ons zeker moeten laten inenten. Er is zelfs al sprake van een mogelijke verplichte vaccinatie. En dan gaan bij mij de nekharen omhoog en gaan er alarmbellen rinkelen. Niet zozeer omdat ik bang ben voor de Mexicaanse griep, maar meer omdat hier een heleboel geld in omgaat en er in mijn ogen dan vreemde spelletjes worden gespeeld.

Gelukkig is er veel informatie te vinden over deze griep, maar zeker ook over de farmaceutische bedrijven die een hele belangrijke rol (gaan) spelen. Wat je hier boven ziet is een boekje van Marcel Messing die o.a. ook “Worden wij wakker” heeft geschreven, zeker ook een aanrader. Het hele boekje “Vaccineren of niet?” is hier te lezen.

Ik wil mijn weblog gezellig houden met niet teveel zware kost, maar ik vind het ook heel belangrijk om met dit soort dingen goed beslagen ten ijs te komen en alle kanten van een verhaal te weten voor je een beslissing neemt. Daarom wilde ik dit toch even met jullie delen zodat je, met alle kanten van het verhaal belicht, kunt beslissen wat goed voor jou is. En daar is iedereen, gelukkig nog steeds, vrij in.

comments: 4 »
september 17, 2009 under Gezondheid

Enkhuizen

Beurs_enkhuizen_2009_2

Ik zou nog even vertellen over Enkhuizen.
Hier boven zie je mijn standje bij lamplicht, dit was woensdagavond bij het opbouwen.
Het is jammer genoeg niet heel erg druk geweest en dat zou heel goed te maken kunnen hebben met de quilt tentoonstelling in Alkmaar die er ook aan zit te komen. Mensen kiezen er toch vaak voor om naar 1 beurs te gaan als er meerdere in de buurt zijn, heel begrijpelijk.
Beurs_enkhuizen_2009_2c

Maar het was wel heel gezellig en we hebben weer erg leuke mensen ontmoet en gesproken. Loeki kwam nog langs en liet me haar aankleedbeer zien die bijna af was en van een andere trouwe weblog lezeres kreeg ik nog dit mooie blikje en naaldenboekje. Heel erg bedankt, wat een fijne verrassing!
Beurs_enkhuizen_2009_2d

Het nadeel van een rustige beurs is dat je zelf veel tijd hebt om naar leuke spulletjes op zoek te gaan en die zie je dus hier boven.
Beurs_enkhuizen_2009_2a_2

Natuurlijk waren er weer mooie stofjes waarvan er weer een aantal mee naar huis gingen en ook van boeken krijg ik nooit genoeg. Deze keer werden het “The Civil War Love Letter Quilt” en “Sylvia’s Bridal Sampler” van Elm Creek. Ik heb een aantal van de boeken van Jennifer Chiaverini gelezen en dan is het wel heel leuk om ook de echte quilt te kunnen zien en misschien wel maken.
Beurs_enkhuizen_2009_2b

Ook ging er nog wat “gereedschap” in de tas, een nieuw mes, een vulpotlood en wat garen. De leuke knoopjes kon ik ook niet laten hangen. Maar meer niet hoor, dit was de totale buit, ik kan weer heerlijk even vooruit!

comments: 5 »

Leanne’s House BoM Quilt deel 6

Leannes_house_block_of_the_month_qu

Leannes_house_block_of_the_month__5

Je zult het niet geloven maar ik heb zowaar weer een blok af, blok 3.
Appliqueren heb ik nog steeds niet geleerd, dus ook nu weer dubbelzijdig plakvlies en een mooi festonsteekje, maar dat vind ik ook best mooi.

Leannes_house_block_of_the_month__7

Natuurlijk moet het nog gestreken worden, daar ben ik dan weer te lui voor, maar zo krijg je toch ook wel een beeld van hoe het geworden is.

Het lapje kiezen vind ik nog steeds moeilijk, er zijn zoveel mooie en ik ben er ook altijd wel een tijdje mee bezig. Maar gelukkig zijn nu wel al mijn lapjes gewassen en gestreken zodat ik alles gewoon meteen kan gebruiken.
Tot zover dus blok 3, op naar blok 4!
Leannes_house_block_of_the_month__8

comments: 2 »

Mode

Mode_1953Mode_1954
Mode_1955Mode_1956

Ze staan op de site, de mode patroontjes uit de jaren 1953, 1954, 1955 en 1956. Ook te bestellen compleet met stof en garen, dus je kunt zo aan de slag.

Nu natuurlijk ook de verloting. Ik doe het deze keer even anders, er gaat snel iets mis als er allemaal cijfers genoemd worden, daar ben ik geloof ik niet zo goed mee Deze keer trek ik gewoon weer een naam, of eigenlijk 4 namen, want van elk jaartal wordt er eentje verloot. Om mee te doen hoef je alleen maar te reageren op dit berichtje. Dit kan t/m vrijdag, ik maak dan in het weekend de winnaars bekend.

Later deze week vertel ik nog even over de beurs in Enkhuizen!

comments: 19 »
september 14, 2009 under Borduren, Give Away, Handwerken, NenneDesign