De trekking van september!

100_3
Het eerste nummer wat getrokken werd was nummer 100. Hier zit Simone met nummer 94 het dichtste bij.
70_2

Het tweede nummer is 70 geworden en hier zat Wijni met nummer 68 het dichtste bij.

58

Als derde werd het nummer 58 en daar zat Berthi met 57 wel heel dicht bij.

29

En het laatste nummer voor deze maand is 29 en dat had Astrid precies goed!

Ik hoop dat ik alles nu goed heb nagekeken, maar zo niet dan hoor ik het natuurlijk graag.

Allemaal van harte gefeliciteerd! Mailen jullie me even je adresgegevens en natuurlijk welk patroon van de aanbieding je wilt ontvangen.

Volgende maand worden en nog een keertje 4 van de aanbiedingen verloot, dus nieuwe kansen, nieuwe prijzen!

comments: 4 »
september 5, 2009 under Give Away, NenneDesign

Frederiksoord

Frederiksoord_09_1
Frederiksoord_09_1a

Vorige week vrijdag toch nog even de tijd en energie gevonden om een kijkje te nemen bij Quiltsporen door de Kolonie in Frederiksoord. Natuurlijk gingen mijn vriendin en ik om de quilts te bekijken, maar zeker ook omdat we wisten dat o.a. Bep en Jookies er zouden zijn en dat zijn toch wel onze favorieten. Natuurlijk was ik weer mijn fototoestel vergeten, maar Bep was zo aardig om me de eerste 2 foto’s te lenen, dankjewel! Op de bovenste zie je “het winkelcentrum” zoals Bep het noemt en op de ander zie je het standje van Bep. Jammer genoeg geen foto van het standje van Jookies want dat zag er ook weer erg leuk uit.
Frederiksoord_09_1b
Frederiksoord_09_1c

Ook deze keer bleef het geld niet in de beurs en hierboven zie je de lapjes die ik bij Bep kocht en het leuke speldenkussentje van Jookies.
Een aantal van de quilts die tentoongesteld werden waren erg mooi. Dat waren de mooie “oude” quilts want de lapjes aan elkaar naaierij heeft toch mijn voorkeur boven de moderne en wat meer abstractere quilts waarvan er vrij veel waren.
Het weer had wel iets beter gekund, het waaide erg hard waardoor er zo nu en dan wat spulletjes door de tentjes vlogen. Maar het was erg gezellig en toen wij er waren, ook droog!

comments: 3 »
september 3, 2009 under Eropuit, Handwerken, Quilten

September

Mode_1953Mode_1954
Mode_1955Mode_1956
Morgen is het alweer september, wat gaat de tijd toch snel, we gaan op naar de herfst. Natuurlijk heb ik ook nu weer een freebee en aanbiedingen op mijn site maar ik wilde eerste even mijn nieuwe ontwerpjes laten zien, je kunt de foto’s vergroten door erop te klikken. Hierboven zie je hoe de mode uit de jaren 1953, 1954, 1955 en 1956 geworden is. Ik heb ze hier met z’n vieren op een rijtje staan en dat is een heel mooi gezicht (al zeg ik het zelf….)
Ze zijn voor het eerst te koop op het Quilt en Borduur Festival in Enkhuizen van 10 t/m 12 september en daarna ook op mijn site. Het is mogelijk om een patroon te reserveren en af te halen in Enkhuizen, mocht je hier gebruik van willen maken, mail me dan even.
Bij de patronen zijn ook stof en garenpakketjes te krijgen, klik voor meer informatie op bovenstaande links van de jaartallen.
Natuurlijk ga ik ook weer een verloting aan vast plakken, maar dat doe ik als ze ook via mijn site te koop zijn. Nu eerst even over de “maandaanbieding”.

Collage_aanbieding_sepokt_09

Die is in de maanden september en oktober even wat anders dan anders. Er gaan een aantal patronen uit de collectie (zie foto) en de laatste stuks zijn deze maanden te koop voor de halve prijs. Ook op de beurzen in Enkhuizen en Rotterdam vind je een uitverkoopbak in mijn standje. OP = OP!
Deze maand gaan er vier in de verloting. Reageer op dit berichtje en noem een cijfer tussen 0 en 100.

Freebee_aankleedbeer_geb_2

De winnaars mogen zelf kiezen uit de aanbieding patronen. Je kunt meedoen t/m vrijdag, aankomend weekend maak ik de winnaars bekend.
De freebee van deze maand maakt het patroontje “Aankleedbeer” compleet.

comments: 26 »
augustus 31, 2009 under Freebees, Give Away, NenneDesign, Nieuwe patronen

Beetje vreemd stofwolkje

Vlinder_1

Ik bedacht gister dat het toch ook weer eens tijd werd om te gaan stoffen, ik zag hier en daar wel een wolkje stof voorbij komen. Toen ik in de bijkeuken de afvalemmer wat opzij zette om er achter te kunnen stofzuigen, zag ik ineens iets vreemds.

Vlinder_1a

Ik moest eerst even goed kijken voor ik zag dat het, behalve een stofwolkje en een dood spinnetje, een vlinder was, of eigenlijk bijna een vlinder. Zijn ene vleugeltje zat nog in de pop, zoals je op de foto hiernaast goed kunt zien (klikken voor vergroting). Het is zo kunstig opgevouwen en het komt er zo zonder kreukeltjes uit, erg indrukwekkend. Ik heb het stoffen even het stoffen gelaten en heb in bewondering een tijdje naar de “geboorte” van dit mooie vlindertje zitten kijken. Nog nooit van mijn leven zoiets in het echt gezien, wel op tv natuurlijk, maar dit is nog veel mooier.
Het heeft een hele tijd geduurd en toen ik later nog eens ging kijken, was het vlindertje gevlogen. Mooi hé …..
Vlinder_1b

comments: 13 »
augustus 27, 2009 under Dieren, Huis en Tuin

Beetje stil maar errug druk!

Beurs_enkhuizen_2009_1

Het is de laatste tijd wel heel erg stil op mijn weblog en dat heeft alles te maken met de voorbereidingen voor Het Quilt en Borduur Festival in Enkhuizen van 10 t/m 12 september.
2 jaar gelden was het voor het eerst en we hebben het toen vreselijk naar onze zin gehad, ik was dan ook blij dat het dit jaar weer georganiseerd werd door de Veltrop shop en heb ook meteen weer JA gezegd!

Maar dat houdt dus wel in dat er weer veel gedaan moet worden en dat er dan, door mijn ziekte, ook veel dingen moeten wijken. Mijn energiemetertje is standaard tot de helft gevuld en daar moet ik dan alles mee doen. En vooral met het vieze vochtige weer van de laatste tijd zakt het peil erg snel.

Dus vandaar de stilte op mijn weblog, maar het is voor een goed doel!

comments: 6 »
augustus 22, 2009 under Beurzen, NenneDesign

Leanne’s House BoM Quilt deel 5

Leannes_house_block_of_the_month_qu

Er gebeurt niet veel op BOM gebied, maar zo nu en dan doe ik toch een paar steekjes. En zo is nu blok 2 helemaal af!

Ik weet niet of ik helemaal tevreden ben met de stof keuze van het grote blok rechts onder, ik vind het altijd erg moeilijk me voor te stellen hoe het zal worden als het, met stitchery en al, af is. Maar misschien misstaat het straks helemaal niet, wanneer de hele quilt in elkaar zit. Altijd weer een verrassing voor me
Leannes_house_block_of_the_month__2

Het blijft fantastisch om te doen, maar daar heb ik het geloof ik al vaker over gehad.
Ik hoop dat ik volgende maand weer wat vorderingen kan laten zien, maar pin me er niet op vast …..
Fijn weekend!
Leannes_house_block_of_the_month__3

comments: 4 »

Bless this House deel 2

Blik_3

Op mijn berichtje over dit mooie blik met het gedicht erop, kreeg ik deze reactie van Anita:

“Smooth runs the water, where the brook is deep” is van Shakespeare.
Henry VI. Deel II.

“Be to her virtues very kind,
Be to her faults a little blind” is van Matthew Prior. Een engels diplomaat en dichter.(1664 – 1721)

“And I oft have heard defended
little said is soonest menden” komt uit “The Shepherd’s Hunting” van George Wither (1588xe2x80x931667) Engels dichter en brochureschrijver.

“The noblest mind the best contentment has” (niet door jou genoemd maar staat op een zijkant) is van Edmund Spenser en komt uit “The Faerie Queene”. Edmund was een engels dichter en leefde van +-1552 tot 1599

Veel plezier met je mooie aanwinst.
Groetjes Anita

Helemaal geweldig dat ze zoveel informatie over de dichtregels op mijn blik kan geven.
Dankjewel Anita voor alle moeite!

comments: 1 »
augustus 13, 2009 under Blikken, Verzameling

DMC kastje

Garenkastje_13
Dit is wel één van de mooiste kastjes uit mijn verzameling. Ik zag er al eens zo één op de weblog van Berthi en was meteen verliefd. Het kastje van Berthi is denk ik nog iets ouder, omdat bij haar de laatjes van hout zijn. Bij de mijne zijn ze van plastic en is alleen de bodem van hout. (over het kastje van Berthi later nog een vervolg)

Garenkastje_13b

Maar wat het kastje vooral zo mooi maakt is de buitenkant, met het DMC reliëf. En de kleuren van het kastje en het reliëf, het lijkt daardoor heel chic.

Een mooi kastje verdient mooie stofjes en zodoende gebruik ik het nu voor mijn “grotere” lappen quiltstofjes. Het is puur genieten, als je de laatjes een beetje openzet en dan kijkt naar het mooie geheel …. zucht ….
Garenkastje_13a_2

Bless this House

Blik_3

Het is even een tijdje stil op mijn weblog. Dat heeft natuurlijk alles te maken met dit vieze warme, klamme weer, maar ook met de Sneekweek die hier afgelopen week heeft gewoed. Maar dan toch vandaag weer eens een berichtje!

Bij de kringloop (waar anders :)) kocht ik nog dit mooie blik. Het lijkt alsof het bekleed is met stof en of de letters erop geborduurd zijn. De bloemenplaatjes liggen er weer bovenop.
De tekst die erop staat is:

Bless this House

Be to her virtues very kind
Be to her faults a little blind

Smooth runs the water
where the brook is deep

And I oft have heard defended
little said is soonest menden

Geen idee of dit de goede volgorde is en of de hele tekst bij elkaar hoort of dat het losse stukjes zijn. Ik kon op internet niks vinden wat op dit “gedichtje” lijkt. Maar misschien kan één van jullie me wat wijzer maken?

Doordat het blik vrij groot is (hxbxd = 8cm x 24cm x 18cm) is het weer ideaal om te gebruiken voor werkjes waar ik mee bezig ben, alles in het blik en je neemt het overal mee naartoe.
Weer een vruchtbaar tochtje naar de kringloopwinkel!

comments: 5 »
augustus 7, 2009 under Blikken, Kringloop, Op e strun, Verzameling

Nogmaals merklap J.C. Fris

Merklap_jc_fris

In dit en dit logje schreef ik over deze oude merklap gemaakt door de oma van mijn vriend. Laatst kreeg ik nog een reactie op 1 van deze berichtjes, het kwam van Barbara Jongbloed en ze schreef:

“Wat een prachtig lapje. Is er een patroon beschikbaar of een foto waarvan het patroon getekend kan worden.”

Het leek me leuk om er een patroon van te maken, want misschien zijn er meer mensen die ik er een plezier mee kan doen. Ik heb de foutjes er een beetje uitgehaald, maar verder is hij helemaal origineel.
Hier vind je dus een pdf-je met het patroon van deze mooie merklap.
Merklap 1921 JC Fris
Veel plezier ermee!

comments: 9 »
juli 29, 2009 under Borduren, Download patronen, Handwerken