Beloningsstempels

Corrie Flow vakantieboek

 

Een tijdje geleden kreeg ik van mijn lieve vriendin Corrie een mailtje met een heel leuk verhaal over “ons” beloningsstempeldoosje.

Ze was door de Flow benaderd voor een interview over haar liefde voor oude (school)stempels, ze waren haar natuurlijk op het spoor gekomen door haar mooie blog.
(Klik hier om meer te zien van haar stempelverzameling.)

Het is een prachtig mooi artikel geworden met mooie foto’s van oude schoolschriftjes van Corrie, een mooie foto van Corrie zelf en een foto van “ons” beloningsstempeldoosje.

En waarom ik het “ons” beloningsstempeldoosje noem ….?
Ik gaf het haar een paar jaar geleden voor haar verjaardag

Gefeliciteerd lieve Corrie met dit mooie artikel, iets om trots op te zijn, het laat weer zien wat voor lief en mooi mens je bent!

Dan kreeg ik vandaag ook nog een mailtje van de site PVBHOME met de vraag of ze een link naar mijn freebee van de (paas)haasjes mochten plaatsen op hun site.
En natuurlijk mocht dat! Het is een erg leuke site, zeker de moeite waard om eens rond te neuzen!

NenneDesign Haakpatroon Paashaasjes Etsy

Al 11 jaar!

11 jaar

Gister mocht ik alweer mijn 11de MS-aanval vrije jaar vieren, Hoera!

Ben er erg dankbaar voor en ook wel erg trots op.
En natuurlijk heel erg blij mee!

Dus ik trakteer om dit heugelijke feit te vieren. Neem allemaal maar lekker en geniet ervan!

11 jaar gebak

Dan wil ik jullie ook nog even het mooie cadeau laten zien wat ik vorige week kreeg van mijn lieve vriendin Corrie.

Where is my bear

Het is een prachtig kinderboek wat geïllustreerd is door haar zoon Menno Wittebrood. Het verhaal is zo mooi en de tekeningen zo sprekend, ik kan het iedereen met en zonder kinderen aanraden.
Ik vind het een fantastisch boek en er zit ook nog een mooie, wijze les in voor iedereen, groot en klein.

Mocht je dit mooie boek ook graag willen hebben, het is te krijgen bij Bol.com. Op het moment alleen nog in het Engels maar hoogstwaarschijnlijk komt er ook nog een Nederlandse versie.

Dankjewel lieve Corrie, voor dit bijzondere cadeau op het perfecte moment X

Over Corrie gesproken, ook zij haakte een Bloemen Engeltje, hieronder zie je het. Is het geen poppie!

Bloemen engeltje Corrie

2 Cadeautjes

Cadeautje tweeling

Deze 2 kleine “aapjes” haakte ik als cadeautje voor kennissen die een tweeling hebben gekregen, een jongetje en een meisje. Het patroontje komt uit het boek Amigurumi & More en ik heb gehaakt met Phildar Aviso in gemêleerde kleuren.

Wat is het de laatste tijd toch vreselijk nat weer, niet goed voor mijn makkelijke moestuin, die heeft net als ik zon nodig. En ook niet goed om te wandelen. Maar toch loop ik tussen de buien door toch hier en daar nog wel eens een uurtje en zo kom ik dan ook wel eens heel erg nat weer thuis, omdat er een klein, vol regenwolkje niet op buienradar te zien was …. Maar gelukkig is het niet koud en van een beetje regen overkomt je niks.

Hieronder zie je nog 2 fotootjes gemaakt tijdens een wandeling. De meerkoet op de eerste foto heeft haar nestje gemaakt in een rubberbootje in een gracht in de binnenstad hier in Sneek. De bootjes worden met dit weer toch niet door de mens gebruikt en dan is het een ideaal plekje voor een broedende vogel.
Op de andere foto lijkt het wel herfst …. en zo voelt het zo nu en dan ook wel….

Wandelen 130520

2 kleine konijntjes

Gehaakte konijntjes Eric

Deze 2 kleintjes haakte ik nog voor een lieve vriend, voor z’n verjaardag. Het patroon maakte ik door 2 patronen samen te voegen.

Het garen is een beetje geitensokkenwol-achtig, dat leek me wel stoer, het is tenslotte voor een man!

Van dezelfde wol haakte ik, met dubbele draad, ook nog granny 2 kussens.

Ondertussen, na de boel eerst helemaal op de kop te hebben gezet, zijn de konijntjes al aardig gewend aan hun nieuwe huis en liggen ze gezellig met de kussens op de bank.

O ja, de wedstrijd “amigurumi van de maand april”, waar ik in dit logje over schreef is nog in volle gang. Mocht je nog niet (op mij!) gestemd hebben doe dat dan HIER nog even. Ik sta op het moment op de tweede plaats dus ik kan alle steun gebruiken, spannend!

Gehaakte konijnen en kussens Eric

Allemaal Paashaasjes

Gehaakte Paashaasjes 1a

Allemaal Paashaasjes (patroontje vind je hier) hier in huis, het was een dolle boel! Maar veel zijn er al naar een nieuw, gezellig huis vertrokken.

Hierboven zie je mijn haasjes aan mijn geïmproviseerde “Paastak”.

Ook hier heeft nu dan toch eindelijk de griep toegeslagen en ik zit al de hele week met een snotneus, zere keel en een pijnlijk hoofd in huis.
Dus geen puf en/of zin om om een tak te gaan zoeken. Zo moet het maar even dit jaar, ook leuk toch?!

Mijn kleintjes zijn gehaakt met Phildar “Phil Coton 3”, in Blanc en Mercure.

De 2 haasjes hieronder maakte ik voor mijn moeder. Ze zijn iets groter want met dikker garen gehaakt. En wel met Phildar “Aviso” Blanc en Lilas. Aan de achterkant hangt een klein “Made with Love” hartje. Ik kreeg al een foto van mijn moeder gemaild waarop ze gezellig tussen allemaal andere paasspulletjes stonden.

Gehaakte Paashaasjes 1b

En dan nog deze 2 kleine doerakjes, die zijn begin deze week door de postbode opgehaald en naar hun nieuwe huisje gebracht, waar ze met liefde zijn ontvangen.

Ook deze haakte ik met Phildar “Phil Coton 3” in de kleuren Blanc en Lavande en met SMC “Catania” in de kleur 0263. Maar nu met haaknaald nr.2,5 i.p.v. nr.3. Dus werden ze nog weer ietsje kleiner dan mijn eigen kleintjes, die wel met haaknaald nr.3 zijn gehaakt.

Gehaakte Paashaasjes 1c

Tot zover het paashaasjes verhaal, nu maar weer rustig aan en hopen dat de griep snel weer verdwijnt. Gelukkig lukt het me wel weer om mijn haakwerkje op te pakken, want de hoofdpijn is de laatste dagen minder. Ik kon n.l. niet wachten om verder te gaan met mijn nieuwe patroontje, hopelijk kan ik het snel laten zien.

Ik wens jullie allemaal hele fijne paasdagen toe!

Pasen 2013

Handwerkbeurs Zwolle 2013

Buit Handwerkbeurs Zwolle '13 a

Wat heb ik een aantal drukke maar helemaal leuke dagen achter de rug, ik zit er nog van na te genieten.

Donderdagochtend stapte ik al vroeg in de auto om samen met mijn vriendin Hinke naar de Handwerkbeurs in Zwolle te rijden. We gingen al optijd omdat ik, zoals ik hier al schreef, voor 2 stands nog wat voorbeelden en patronen van NenneDesign moest meebrengen. Dus om half 10 stapten wij de IJsselhallen binnen.
Spulletjes afgeleverd, even bijgepraat met de lieve Belgische en Franse dames en toen begon de sneuptocht.

Ik heb natuurlijk de afgelopen 6 jaar zelf met een standje op de beurs gestaan en dat is toch wel héél anders. Dan is het tussen de drukte door even over de beurs rennen om te kijken wat er allemaal voor moois is, nu kon ik gewoon heel rustigjes aan alles bekijken. Ook wel erg leuk.

Zaterdag had ik nog een beregezellig familiefeest en zondagmiddag ben ik nog een keer naar Zwolle gereden, nu gezellig met mijn vriendin Esther, ook weer een hele leuk middag.

Toen ook nog even bij kunnen kletsen met diverse standhouders en nog heel snel een bakje gedaan met lieve Nienke (de Borduurvrouw) die op haar weblog een leuk fotoreportage van de beurs heeft gezet.

Ja, en dan koop je natuurlijk ook wat dingetjes, zoals je op de foto’s kunt zien. Wat ging er deze keer mee in de tas richting huis?

* Een schattig vilt pakketje voor Pasen met kleine schaapjes en haasjes en daarbij nog wat losse lapjes vilt

* Aangezien ik op het moment veel aan het haken ben, kon ik natuurlijk de mooie bolletjes katoen niet laten liggen. Mooie aanbiedingen van 6 voor € 10,- en zelfs een paar voor € 1,00 per stuk!

* Het nieuwste Tilda boek kon ik ook niet laten liggen, er staan weer prachtige dingen in

* Bij wat ik een van de leukste nieuwe stands vond “Zij maakt het“, kocht ik een zakje kunststof granulaat, een aantal mooie blauwe veiligheidsoogjes en een bol mooi garen in allerlei grijstinten. Al haar knuffels zijn gebreid, maar ik ga proberen om iets moois met dit garen te haken

* Een boek met gehaakte knuffels, waarvan ik de geborduurde gezichtjes e.d. een beetje druk vind maar de patronen op zich wel leuk

* Mini knoopjes, mooie houten bloem knopen en 2 rolletjes antiekerig kant

Ik kreeg ook nog een paar mooie oude dingetjes van Theda, die laat ik later nog even zien.

Tot zover het verhaal van de beurs.

Buit Handwerkbeurs Zwolle '13 b

Cadeautjes en nog ff over de Handwerkbeurs

Cadeau Pam uiltje

Moet je nou toch kijken … is ’t niet een schatje?! Zoiets moois en liefs ligt hier dan gewoon ineens op de deurmat …. Daar wordt je wel heel erg blij van, zomaar een zelfgemaakt cadeautje, voor mij …. het is het gouden randje om je dag.

Pamela maakte hem voor me en wat ziet het er allemaal weer perfect uit. Die kleine bloempjes op de voor- en achterkant, lief hè. Hij krijgt een speciaal plekje, dankjewel lieve Pam! X

Cadeau Anna lint

En toen ik een tijdje geleden even een bakje ging doen bij mijn buuvvriendin Anna, die nu 6 weken niet mag lopen met haar gebroken dijbeen, kreeg ik ineens een zakje in mijn handen gedrukt. Daar kwam dit prachtige lint uit, mooi hè. Ze had het vorig jaar al voor me meegenomen uit Frankrijk en was het steeds vergeten te geven. Maar better let as net (beter laat dan nooit) en ik ben er erg blij mee, eens kijken wat ik er met de kerst mee kan doen. Bedankt lieve Anna, kom snel weer ff n bakje doen! X

En dan nog heel even over de Handwerkbeurs in Zwolle die a.s. donderdag al begint.
Ik sta er dit jaar zelf niet met een standje, ik ben bang dat 4 dagen er net eentje teveel is. Maar …..
Mijn patronen zijn er wel te krijgen! Je kunt ze vinden bij 2 verschillende stands en ze hebben allebei andere patronen. Hier vind je ze:

Stand 88: Broderie au Fil du Temps

Stand 13: ’t Gaerenhuys

Hieronder zie je de plattegrond, klik voor vergroting.

Ik loop wel op 2 dagen als bezoeker over de beurs, dat is op donderdag de hele dag en op zondagmiddag.
Misschien zien we elkaar dan toch nog.
Voor degenen die ook gaan, hééél veel plezier en niet teveel uitgeven hoor

Handwerkbeurs Zwolle 2013 Plattegrond

 

Cadeautje voor lieve Lotte Beau

 Cadeautje Lotte Beau 1a

Voor mijn lieve vriendin Esther haar kleinste meisje, Lotte beau, wilde ik nog steeds een mooi cadeautje maken. Ze werd vorig jaar geboren, precies in de tijd dat ik het heerlijk rustig aan deed en zelfs het handwerken links liet liggen. Ik had ook geen inspiratie en had geen idee wat ik wilde gaan maken, dus ik liet het er maar even bij.

Voor haar eerste kleine meisje ontwierp en maakte ik het Kinderliedjes quiltje dus voor deze kleine wilde ik ook iets moois maken.
De laatste tijd haak ik meer dan ik borduur, dus ik besloot een mooi plaidje voor haar te haken van hele zachte wol, in ecru, grijs en roze. Natuurlijk heb ik er nog wel een klein borduurtje bijgemaakt, dat kan ik dan natuurlijk weer niet laten

Vanochtend ben ik heerlijk bij haar koffie wezen drinken (eigenlijk meer de hele dag, want ik kom er nooit meer weg, zoveel mooie gesprekken hebben we dan :)) en haar de cadeautjes eindelijk gegeven. Lotte Beau heeft de hele tijd gezellig mee zitten praten en lachen, nu al een heel wijs mensje.
Altijd leuk om iets voor een lieve vriendin te maken, het is niet alleen stof en garen wat je gebruikt maar ook een grote dosis liefde!

Cadeautje Lotte Beau 1b

Kerstcadeautjes

Kerst 2012 1c

Voor een aantal mensen heb ik nog een klein kerstcadeautje gemaakt.

Kleine borduurtjes met een huisje in de sneeuw en de tekst “At x-mas all roads lead home” en kleine engeltjes met de tekst “Love was born at christmas”.

En ik kon het ook niet laten om een paar hartjes te haken, zo leuk!

Het patroontje vond ik hier. Ik heb er 2 op elkaar gedaan, aan elkaar gehaakt en gevuld. Daarna heb ik er zelf nog een randje omheen verzonnen. De “knoopjes” in het midden zijn splitpennetjes van Tilda.

De reacties waren erg lief, kreeg er zo nu en dan rode wangetjes van (*^_^*)

comments: 0 »

Leuk avondje

Magic Mirror 1a

Mijn vriend was met een aantal andere “denkers” en techneuten door Philips gevraagd om iets te bedenken wat de ervaring van het droogscheren leuker zou maken. Zijn idee werd met 6 anderen gekozen en hij had 2 weken om een prototype te maken. Gisteravond was in Groningen de presentatie voor de heren van Philips.
Zijn idee was een Magic Mirror, op de foto hieronder zie je de beschrijving ervan.

Magic Mirror 1

Op de foto hieronder zie je collega denker de Magic Mirror uitproberen.

Magic Mirror 1b

Het was een erg leuke avond met allemaal creatieve denkers, helaas heeft mijn vriend z’n idee niet gewonnen, maar hij kreeg wel erg veel complimenten en hij is een mooie ervaring rijker. En de winnaar heeft echt terecht gewonnen, daar was iedereen het over eens.

 De auto stond in een parkeergarage. Bij het uitrijden bedacht mijn vriend dat hij nog een bonnetje moest hebben, dus na een stukje vooruit te zijn gereden, reed hij weer achteruit …. En toen ging de slagboom weer dicht en stonden wij in een onbemande parkeergarage ….

Gelukkig was er een telefoonnummer wat je kon bellen als er problemen waren, maar daar nam niemand op. Een tijd later vonden we ergens anders een nummer van de beveiliging, dus dat maar gebeld en ze zouden iemand sturen, maar dat ging wel even duren. Na een dik uur kregen we van een bekende die de parkeergarage uitreed te horen dat er een beveiligingsauto buiten de parkeergarage stond, bleek dat hij niet naar binnen kon …. En wij dus nog steeds niet naar buiten

De beveiligingsman is alle nummers die hij kon bedenken gaan bellen, maar kreeg alleen in Den Haag iemand te pakken, ook niet echt handig. En zo verstreek de tijd.

We hadden al gezien dat het mogelijk was een “ik ben mijn kaartje verloren” kaartje te kopen, maar dat koste wel € 40,-, dat probeerden we natuurlijk te voorkomen, maar het leek erop dat we er toch aan moesten geloven, als we nog thuis wilden komen. Dus mijn vriend loopt weer naar het apparaat om zo’n kaartje te kopen, maar dat bleek niet te werken ….

Gelukkig bleef de beveiligingsman buiten wachten tot we zouden komen uitrijden. Mijn vriend is maar weer naar hem toegelopen en heeft het verhaal verteld, waarop de beveiligingsman zei “Kun je de slagboom niet losschroeven?” En zo zagen wij mijn vriend weer terug komen met een gigantische kruissleutel! Wat hebben we gelachen.

Hij kreeg de slagboom los en zo konden we dan eindelijk ontsnappen, zo voelde het echt Bedankt lieve beveiligingsman!

Dit hele verhaal is toch weer ergens goed voor geweest, want ondertussen dat wij stonden te wachten, kwam 1 van de organisatoren voorbij rijden, met de winnaar, die hij bij het busstation zou afzetten. De winnaar had een mooie 3D printer gewonnen, maar omdat hij met de bus was kon die niet mee naar huis. Hij woont in Drachten en kon dus mooi met ons meerijden. De organisator heeft de printer nog opgehaald en zo zaten we het laatste half uur met z’n vieren en een grote printer in een propvolle auto in de parkeergarage. Hij was zo vreselijk blij dat hij nu wel meteen de printer thuis had, dus ons leed was alweer verzacht. Niks gebeurt voor niks!

Het is echt een bijzondere avond geworden en ik heb in tijden niet zo gelachen!

Magic Mirror 1c

comments: 4 »
december 13, 2012 under Algemeen, Eropuit, Familie en vrienden