Quilt & Borduur Festival

 

Druk, druk, druk! De laatste dingen voor de beurs in Enkhuizen in orde maken. En wat maak ik er ondertussen altijd een zooitje van, zoals je op de foto’s wel kunt zien. Gelukkig heb ik handige helpende handjes, die ervoor zorgen dat het zaag en verfwerk gedaan wordt om zo straks alles mooi te kunnen showen en uitstallen in mijn standje.

Ik moet nu ook weer snel aan de slag en hoop jullie vrijdag of zaterdag te zien in de mooie Westerkerk in Enkhuizen!

 

comments: 0 »
september 26, 2012 under Beurzen, Borduren, Handwerken, Knoopjes, NenneDesign

Moe maar voldaan

Moe maar voldaan zitten we hier tussen de overblijfselen van de Handwerkbeurs. Wat was het weer gezellig en wat was het druk! Het precieze aantal bezoekers weet ik nog niet, maar het waren over de 10.000. Veel hè! Nog steeds komen de meeste mensen op vrijdag en zaterdag, dan kun je soms over de koppen lopen. Zondag is het heerlijk rustig, dus misschien een tip voor volgend jaar, kom op zondag.

Maar even terug naar dit jaar. Omdat de vrijdagavond er dit jaar bij was, moest ik de dag wat verdelen. Het ging mij niet lukken om van 10 tot 9 daar te zijn, dus hadden we besloten dat ik ’s ochtends eerst alleen zou gaan en mijn vriendin, met hulp, ’s middags zou komen. Maar dat hield wel in dat ik op de drukste periode van de vrijdag alleen in mijn standje zou staan …. Maar dat loste zich ineens spontaan op. De Borduurvrouw zou een dagje helpen in het standje van Broderie au fil du temps en had haar Borduurvriendin meegenomen. Nu ken ik de Borduurvrouw vrij goed en zo kwam het dat haar Borduurvriendin spontaan aanbood om mij te helpen! Ze kende mijn patronen, heeft er zelfs al eens een gewonnen bij een Give Away, en het klikte meteen heel goed. We hebben een hele gezellige ochtend gehad en zonder haar was het erg zwaar geweest. En ze stond er heel stoer met haar arm in het gips, gevallen met schaatsen. Lieve Borduurvriendin, nogmaals heel erg bedankt!

De vrijdag was de drukste dag, al was het ’s avonds heel rustig. Ik had er ook al niet veel van verwacht en zo het nu lijkt is het volgend jaar weer gewoon tot 5 uur, beter. Zaterdag ook erg druk en zelf helemaal geen tijd om ook even de beurs over te gaan. Zondag kon dat wel, maar er zat geen vaart in mijn aankoperij en zo bleef het bij 2 boeken en een lapje stof. Nog nooit met zo’n klein buitje thuisgekomen … zou ik ziek zijn …?

Ook kwamen er weer een aantal lieve mensen een borduurwerk laten zien, Pamela had de Biscornu’s gemaakt op hele fijne stof met heel fijn garen, zo mooi! Ze zou me er nog een foto van mailen dus die laat ik nog eens zien. En nog een lieve borduurster die de 4 Mode patronen naast elkaar op fijne aïda had gemaakt, ook al zo mooi. Misschien leest ze dit wel en kan ze me, als het straks is ingelijst, een foto mailen, zou erg leuk zijn.

Theda bracht me alweer een heel mooi cadeautje. Een oud speldenkussen in de vorm van een hart met daarop een geborduurde bloem, erg lief, dankjewel Theda!

Nu weer langzaamaan verder met uitzoeken en opruimen van alle bakken en dozen die hier verspreid door de kamer staan. Lekker rustig aan bijkomen en nagenieten van alle leuke gesprekken, lieve complimenten en het vele lachen. Iedereen heel erg bedankt, door jullie was het een zéér geslaagde beurs, een mooie herinnering.

O! Vergeet ik toch helemaal mijn 2 andere lieve hulpen te bedanken, ik had het natuurlijk al tig keer in het echt gedaan, maar bij deze nogmaals HEEL ERG BEDANKT!

Standje Handwerkbeurs Zwolle

Mijn standje staat weer op de Handwerkbeurs in Zwolle, dus we kunnen morgen met frisse moed van start.
Als je wilt weten waar je me kunt vinden, ik sta op nummer 32 (zie plattegrond, klik voor vergroting), vlak bij  het Horeca terras.
Hoop jullie allemaal te zien!

comments: 0 »
februari 16, 2012 under Beurzen, Borduren, Handwerken, Knoopjes, NenneDesign

Zweigart

Vandaag zijn er een aantal lapjes Zweigart Belfast Borduurlinnen (12,6 draads ongeveer 6 kruisjes per cm) in de uitverkoop gegaan. De kleuren zijn Toasted Almond een heel mooi kleurtje zacht rood, Willow Green een mooi vaag groen kleurtje, Olive Green een mooie warme groen en Cream dat spreekt voor zich (de kleur kan iets afwijken van de foto). Het zijn lapjes van ± 28cm x 28cm. Normaal is de prijs € 3,70 maar nu kosten ze maar € 2,-. Koopje toch!

Ze gaan vrijdag ook mee naar de Handwerkbeurs in Zwolle!

comments: 2 »
februari 13, 2012 under Beurzen, Borduren, Handwerken, NenneDesign, Uitverkoop

Handwerkbeurs Zwolle

Vandaag over een week ben ik bezig om mijn standje op de Handwerkbeurs in Zwolle weer op te bouwen. Ik dacht dat het dit jaar mijn vijfde jaar op de beurs zou worden, maar het wordt al mijn zesde! Wat gaat de tijd toch snel …

Op de foto’s hierboven zie je mijn standjes van de afgelopen vijf jaar, er is hier en daar wel eens iets veranderd …. Zo begon ik met een hemels lichtblauw, maar de afgelopen 2 jaar is dat veranderd in iets eenvoudigers. En natuurlijk veranderden ook de patronen. Dit jaar zal het er vast ook weer anders uitzien, natuurlijk ook door weer nieuwe patronen.

Mocht je nu iets op het oog hebben wat je per se bij mij wilt kopen op de beurs (patronen, knoopjes enz.), maar je bent bang dat het uitverkocht zal zijn als je langs komt, dan kun je me voor de beurs nog een mailtje sturen met je wensen (via contact) en ligt het op de beurs voor je klaar, je kunt het daar dan ook gewoon betalen. Zo vis je niet achter het net. Ik heb van alles wel een aardig voorraadje mee, maar je weet nooit …

comments: 1 »
februari 9, 2012 under Beurzen, Borduren, Handwerken, Knoopjes, NenneDesign

Winnaar Paas Haas

De winnaar van de aanbieding van deze maand, de Paas Haas, is geworden: Henny! Van harte gefeliciteerd!

Mail me je adresgegevens en je zit heel binnenkort lekker bij de kachel met je Paas Haas borduurwerkje op schoot!
Binnenkort weer een Give Away, dus hou mijn weblog in de gaten!

Op mijn facebook pagina zie je een foto van het standje van The Stitch Cottage, van afgelopen weekend in Vijfhuizen. Op de tafel zie je 2 witte “kastjes” staan, met daarin mijn Biscornu’s en Floss tags. Ik hoorde van Sandra dat er erg positief gereageerd was op mijn nieuwe patronen, leuk hè! Ze gaan natuurlijk volgend weekend ook mee naar Zwolle, dus daar kun je ze ook in echt gaan zien.

comments: 6 »

Voorbereidingen Handwerkbeurs Zwolle

Er is altijd veel te doen voor een beurs. Niet alleen het aanvullen van de voorraad maar ook bedenken hoe je je standje zal gaan inrichten. Vooral als er weer nieuwe patronen bij zijn gekomen, en dat zijn er dit jaar nogal wat, dan moet je weer met veel nieuwe ideeën komen.

Vooral voor patronen die niet in een lijstjes zitten, zoals de nieuwe Biscornu’s en Floss tags, moet je iets bedenken waardoor ze wel opvallen maar niet gestolen worden Ik vind het heel triest dat ik daar rekening mee moet houden, maar we hebben het al vaak meegemaakt dat er patronen verdwenen en zelfs voorbeelden schijnen niet veilig te zijn. Erg jammer dat het zoveel gebeurt op een toch zo gezellige beurs met over het algemeen ontzettend aardige mensen die netjes betalen. Gelukkig wordt er zo nu en dan wel iemand gepakt en dan mogen wij als standhouders onze frustratie daar op botvieren ….. :)  Nee dat gebeurt natuurlijk niet! Al zijn we wel heel blij dat ze de dief in de kraag hebben gevat en wij onze spulletjes weer terug hebben.

Maar genoeg hierover, terug naar de leuke dingen van de beurs en die zijn er héél veel. Op de foto hierboven zie je wat mijn handige vriend heeft gemaakt voor de Biscornu’s en Floss tags. Hij heeft achter een lijstje van Xenos een klein kastje gemaakt, waar ze nu gezellig 2 aan 2 inhangen. Je kunt ze draaien om de achterkant te bekijken en zo komen ze mooier tot hun recht dan als ze ergens op de tafel liggen.

Je kunt de kastjes al eerder bewonderen want aankomend weekend vind je ze in het standje van The Stitch Cottage op de beurs in Vijhuizen. Daarna komen ze snel weer naar huis om het weekend daarna weer mee naar Zwolle te kunnen gaan.

Op het moment ben ik druk bezig met de “kleine geitjes” die ik elk jaar mijn klanten op de beurs als cadeautje meegeef. Het is een foldertje met op de ene kant een verhaaltje over NenneDesign en op de andere kant een gratis patroontje. Als extra “geitje” hangt er nog een klein bedeltje aan. Er zijn verschillende patroontje en bedeltjes dus het is een verrassing welke je krijgt!

comments: 4 »
februari 1, 2012 under Beurzen, Borduren, Cadeautjes, Handwerken, NenneDesign

Knoopjesbord

Langzaam maar gestaag vorderen de voorbereidingen voor de Handwerkbeurs in Zwolle. Het is altijd weer veel werk, maar gelukkig ben ik mooi op tijd begonnen zodat ik het in alle rust, en rekening houdend met mijn energiepeil, op mijn eigen tijd en uur, kan doen. En gelukkig is hulp ook nooit ver weg.

De knoopjes wilde ik ook graag mee naar de beurs, want die mogen natuurlijk niet ontbreken. Maar om nu van alle knoopjes een hele berg in te slaan, dat vond ik wat veel. Dus ik heb een keus gemaakt uit de knoopjes die ik in het assortiment heb, daarbij een beetje op mijn eigen smaak afgegaan en op wat jullie het meest bestellen. Ook heb ik gekozen voor de knoopjes die ik gebruikt heb in mijn patronen Biscornu & Floss tag Home, Biscornu & Floss tag I Love xxx en Button Homes zodat je, als je een van de deze patronen hebt en je wil hem nog een keer maken, de knoopjes los kunt kopen.

Hier boven zie je wat het geworden is. Ik heb er een klein knopenbordje van gemaakt zodat het mooi overzichtelijk is met de prijzen erbij. Ook de garenringen voor Floss tags gaan mee naar de beurs. Hopelijk kunnen jullie je vinden in mijn keus en kom je alles in Zwolle even in het echie bekijken, want dan zijn ze nog mooier als op de foto!

comments: 3 »
januari 26, 2012 under Beurzen, Handwerken, Knoopjes, NenneDesign

Klein Stefje

Misschien kent een aantal van jullie Rimy, ze had tot voor kort De handwerksite.nl. Jammer genoeg is ze er kort geleden mee gestopt om tijd te maken voor andere dingen in haar leven. Een van die andere dingen, wel de belangrijkste denk ik, is kleine Stef, die begin deze maand geboren is.

Rimy en ik kwamen elkaar op de beurs in Zwolle vaak tegen en hadden dan tijd te kort om alles tegen elkaar te zeggen wat we wilden zeggen, veel dezelfde ideeën, erg leuk en erg lachen.
En zo lag er dus een geboorte kaartje van Stef in de bus en maakte ik voor hem dit kleine borduurtje.

Ook al zullen we elkaar op beurzen niet meer tegen komen, ze is gelukkig verhuist naar een plekje wat hier niet zover vandaan ligt en ik ben al uitgenodigd voor een BBQ van ’t zomer!

comments: 5 »
januari 18, 2012 under Beurzen, Borduren, Cadeautjes, Handwerken, NenneDesign

Jaaroverzicht 2011 deel 2

Verder met deel 2 van het jaaroverzicht.

Juli:

Maandag 18 juli 2011
Zomaar wat hartjes….

Augustus:
Afscheid van Tommy.

Maandag 1 augustus 2011
Tommy

 

En dan moet je ineens een kleine grote vriend missen … Lieve Tommy, de kat van mijn net zo lieve buuvvriendin Anna. Hij kwam hier vaak even buurten, tot grote ergernis van Kereltje. Als we de takken van de hortensia voor het zijraam zagen bewegen, wisten we meteen, daar is Tommy! Kereltje wist dan niet hoe snel hij voor het raam moest gaan zitten om alles in de gaten te houden. Tommy keek niet op of om en negeerde alles wat maar rood en harig was.
Samen buiten waren er regelmatig gevechten of urenlange stilzit sessies. Ze zochten elkaar steeds weer op, of in onze tuin of in Anna’s tuin. Stiekem hadden Anna en ik het idee dat het eigenlijk dikke vrienden waren, maar dat ze dat als stoere katers zijnde natuurlijk niet konden laten zien.

Tommy wilde één van de laatste dagen nog onze kant op rennen, dezelfde avond dat Kereltje steeds maar heel onrustig voor het raam zat te kijken. Ik denk dat dat hun poezen afscheid was.
Vrijdag heb ik hem nog dag gezegd en zaterdag is hij gegaan.

We gaan hem missen. Geen aanstormende Tommy meer, als ik Kereltje sta te roepen en geen bewegende hortensia takken. Maar het plekje op de stoel voor het raam, blijft altijd zijn plekje.

Dag lieve Tommy

September:
Mijn oude weblog hield ermee op …. dus een hele maand niet bloggen.

Oktober:
Eindelijk een nieuwe Weblog!

Maandag 3 oktober 2011
Long time, no see ….

 

Wat is het lang geleden dat we elkaar “gezien” hebben, veel te lang naar mijn zin! Het duurt maar en duurt maar met het omzetten van mijn oude weblog … en nu is de kans ook nog aanwezig dat er data mist …. Nu heb ik er dus genoeg van en heb besloten een nieuwe weblog te beginnen. En die zie je hier!
Er gaat de aankomende tijd nog van alles veranderen aan de opmaak van mijn weblog, maar ik kan niet meer wachten tot dat allemaal klaar is, ik MOET weer bloggen!

Ik loop ook heel erg achter met alle verlotingen die ik nog wilde doen, maar daar wacht ik nog even mee. Even iedereen de tijd gunnen om mijn nieuwe weblog te vinden.
De oudere berichten worden, als alles goed gaat, later ook nog toegevoegd zodat alles weer compleet is.

Ik heb jullie allemaal vreselijk gemist, ik hoop jullie mij ook een beetje …. en ik heb een heleboel te vertellen en te laten zien, dus maak je borst maar nat

Fijn weer terug te zijn in blogland!

November:
Weer een moeilijke keuze. Het 5 jarig blog jubileum, de heerlijke week in de Elzas, de niet zo schattige cadeautjes voor mijn vriendin P., de gegeven en gekregen cadeautjes, nieuwe patronen, of de 2 keer dat NenneDesign in de etalage in Frankrijk stond …. het wordt de heerlijke week in de Elzas.

Dinsdag 8 november 2011
Weer een vakantie in Frankrijk …..?

 

Ja weer een vakantie in Frankrijk, een belachelijke verwennerij … ik weet het. Maar wel weer heerlijk van genoten, wat is PfaffenBronn toch een heerlijk plekje ….
Maar wat was dan de reden om 2 keer vlak achter elkaar naar Frankrijk te gaan. (niet dat je daar natuurlijk een reden voor nodig hebt :)) Ik was uitgenodigd om, met mijn NenneDesign patronen, een dagje op de beurs “Festival autour du Point de Croix” in Kutzenhausen te staan, in het standje van de dames van BRODERIE AU FIL DU TEMPS, Paula en Claudine. Heel erg leuk natuurlijk en daar hoefde ik ook niet zo heel lang over na te denken!

Dus vorige week zaterdag op weg naar Pfaffenbronn, naar het geweldig gezellige huisje wat we net een dikke maand geleden hadden verlaten. Een beetje thuiskomen gevoel krijg je dan ….

 

Zondag was het meteen al tijd voor de beurs, gelukkig was het maar een kwartiertje rijden van ons huisje, dus dat was geen probleem. Paula en Claudine hadden een speciaal hoekje ingericht met NenneDesign, erg leuk. Meteen begonnen de mensen binnen te lopen en het werd een hele leuke dag. Erg leuke reacties, al was het dan in het Frans waar ik helemaal niks van versta. Gelukkig kon ik zo nu en dan in het Duits of Engels even met mensen praten. En soms was ik de taalweg even helemaal bijster en kon ik ineens ook geen woord meer uitbrengen in het Engels, iets waar ik normaal geen moeite mee heb … een beetje teveel talen door elkaar denk ik.
Op de foto hierboven zie je rechts 2 foto’s van het NenneDesign hoekje, linksboven de rest van het standje en rechtsonder een stukje van de beurs in een sporthal iets verderop. (met heel veel dank aan Nienke de Borduurvrouw voor een aantal van de foto’s!) Nienke en haar man waren tegelijk met ons in Pfaffenbronn en we kwamen elkaar natuurlijk tegen op de beurs, heel gezellig. Jammer genoeg hebben we elkaar daarna alleen nog op de laatste dag gesproken, de week was voor ons beide voorbij gevlogen. Maar er zijn deze week al heel wat mailtjes heen en weer gevlogen om toch nog even bij te kletsen en ervaringen te delen!

 

Wij stonden met het standje niet in de sporthal maar in het museum. Het was helemaal ingericht met mooie oude dingen en voor de gelegenheid hingen, lagen en stonden er overal borduurwerken. Echt heel mooi, je keek je ogen uit. Zondag had ik daar geen tijd voor, maar maandag heb ik alle tijd gehad om het museum en de beurs helemaal te bekijken, echt de moeite waard. En het weer deed ook erg zijn best om de dagen nog mooier te maken.

 

Je kunt je misschien voorstellen dat ik na de eerste 2 dagen wel erg moe was, maar wat is er dan heerlijker om een wandeling in de geweldig mooi gekleurde bossen te maken. Op de foto’s is jammer genoeg niet te zien hoe fantastisch de herfstkleuren waren, alle tinten geel, oranje, paars en groen die je je maar kunt voorstellen. En weer deed het weer en vooral de zon erg zijn/haar best om alles zo mooi mogelijk uit te laten komen, genieten dus. Overal zag je ook paddenstoelen en zwammen staan, allemaal verschillende soorten, maten en kleuren.

 

Ook mos kwam je in allerlei kleuren en vormen tegen, hierboven zie je dat ik erg mijn best doe om een bemost steentje weg te duwen, hij lag wat in de weg vond ik. Dat het me niet lukte was geheel de schuld van een plastic Maria die heel hard, met een plastic rozenkransje, stond te bidden in een nisje in de steen. Maar als zij er niet was geweest ….

 

We konden het niet laten om nog weer een keer naar Strasbourg te rijden, om daar de kathedraal, die we in september al van buiten hadden bewonderd, nu van binnen te gaan bekijken. Wat een indrukwekkend gebouw is de Notre-Dame van Strasbourg, zoals de kathedraal heet. Rechtsboven zie je het meters hoge astronomisch uurwerk, zó mooi ….. eigenlijk was alles mooi.

 

En ook deze keer werden we weer verwend door buuv Monique met lekkers. Eerst kregen we heerlijke walnoten caramel taart en later werden we nog uitgenodigd voor een bakje koffie met een appelbol met marsepein en amandel. Omdat ik niet zo gek ben op iets met fruit erin (fruit los vind ik heerlijk maar het moet niet ergens inzitten, vreemde afwijking, ik weet het …) had Monique voor mij nog een klein croissantje met alleen marsepein en amandel gemaakt, heerlijk!

Een erg lang verhaal deze keer maar ja, als je ergens vol van bent kun je er maar niet over ophouden
Hieronder nog een foto die ik op de heenweg uit de auto maakte, ik vind het net een schilderijtje.

 

December:
Keuzes, keuzes, keuzes …. Het lieve schilderijtje, de surprises (waar ik best wel trots op was …), de boompies …. Het moeten de knoopjes zijn die sinds kort bij NenneDesign te krijgen zijn.

Vrijdag 2 december 2011
Knoopjes zijn te koop!

De knoopjes zijn te koop, kijk snel hier!

De voorraad is niet zo heel groot, ik wilde eerst zien wat jullie ervan vinden. Maar als jullie ze leuk vinden komen er natuurlijk meer!

Fijn weekend.

Dit was het jaaroverzicht van 2011.
Op naar een net zo bijzonder en creatief 2012!

comments: 0 »